Savcı Osman Şanal, “Sen artık bittin” diye tehdit etti"!


Ergenekon ana davasının 63. duruşmasında
Tutuklu sanıklardan Selim Akkurt duruşmada şunları söylemişti: "Erzurum’da beni sorgulayan Savcı Osman Şanal, ısrarla Veli Küçük’ü sordu. "Tanımıyorum" deyince de “Sen artık bittin” diye tehdit etti"




OSMAN ŞANAL "KİMİN, ÖZEL SAVCISI"?




Sıradaki haberimizin konusu özel savcılık yetkileri alınan Osman Şanal. 11 ay geriye dönelim ve Ergenekon ana davasının 63. duruşmasına bakalım.

Tutuklu sanıklardan Selim Akkurt, o duruşmada şunu söylemişti: "Erzurum’da beni sorgulayan Savcı Osman Şanal, ısrarla Veli Küçük’ü sordu.

"Tanımıyorum" deyince de “Sen artık bittin” diye tehdit etti".

Özel yetkileri elinden alınan Erzurum savcısı Osman Şanal, Ergenekon ana davasının 63. duruşmasında da gündeme gelmişti. Davanın tutuklu sanıklarından Selim Akkurt, önemli bilgiler vermişti.

Erzurum’da bir cinayetten hüküm giyen Selim Akkurt’un bu suçla ilgili savcılık sorgusunu yapan isim Osman Şanal. Selim Akkurt, bu sorguda geçen konuşmaları Ergenekon davasının 63. duruşmasında şöyle aktardı.

10 Mart 2008'de Osman Şanal bana Ergenekon'u sordu. Savcı bana, "Veli Küçük ile Fikri Karadağ’ın sana talimat verdiklerini söylersen az bir ceza ile kurtulursun" dedi. Ben, bir suçum olmadığını, üzerime atılı suçlamaların tamamen asılsız olduğunu, kısa sürede aklanıp çıkacağımı söyledim. Bunun üzerine Savcı bana "Senin hayatın bitti, sen artık cezaevinden çıkamazsın" dedi.

Selim Akkurt’un verdiği bilgiye göre Savcı Şanal, sorgunun en az bir saatini Veli Küçük'e ayırıyor. Akkurt, bu durumu 13. Ağır Ceza Mahkemesi'nin bakığı davada şöyle anlatıyor:

"Sayın başkanım aynı soruyu defalarca sordu. Yani, dönüyor dolaşıyor Veli Küçük’e geliyordu. Belki elli defa. En az bir saatim Veli Küçük ile geçti."

Veli Küçük’ün avukatı Zeynep Küçük’ün sorularını da yanıtlayan Akkurt, savcı Şanal’ın iddiaları hakında Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulu’na şikayette bulunduğunu söyledi.

İşte Zeynep Küçük'ün soruları ve Akkurt'un yanıtları:

Zeynep Küçük - Telefon tapelerinizde Veli Küçük ile ilgili irtibata ilişkin şey soruldu mu size?

Selim Akkurt - Zaten o soruyu soruyor, o soru sorulmadan bir ara verdi, bu şeyleri söyledi o soruda da dedi ki hiç olmazsa tanıdığını söyle dedi.

Zeynep Küçük - Siz ne dediniz?

Selim Akkurt - Hayır dedim, tanımıyorum kesinlikle dedim.

Zeynep Küçük - Erzurum savcılığında mı geçti aranızdaki bu konuşmu?

Selim Akkurt - Evet, Erzurum savcısı Osman Şanal.

Zeynep Küçük - Osman Şanal, size bu teklifi defalarca yaptı!

Selim Akkurt - Evet, Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu’na şikayet ettim, bana Adalet Bakanlığından cevap geldi. Nasıl iş anlamadım, reddedildi.


Ulusal

*

➽ Paylaş: