AKP'li Arınç’tan PKK’lılara Teşekkür

Açlık grevinden vazgeçen bölücülere övgüler yağdıran Arınç, “Türk halkını üzmediler. Doğru hareket etmişlerdir. Biraz geç olmuştur, ama teşekkür
ediyorum” dedi



Bülent Arınç’tan PKK’lılara: Teşekkür ediyorum



Başbakan Yardımcısı, cezaevlerindeki açlık grevini sona erdiren tutuklu ve hükümlülere övgüler yağdırdı: “Bu kararlarından dolayı teşekkür ediyorum. Biraz geç oldu ama doğru yaptılar, isabetli yaptılar. Türk halkını üzmediler

Umarım bir daha olmaz
 

Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, açlık grevlerinin sonlandırılmış olmasını sevinçle karşıladığını açıkladı. Grevlere dayanak yapılan konuların her zaman görüşülebileceğini, tartışılabileceğini ifade ettiklerini hatırlatan Arınç, “Bu tutuklu ve hükümlülere verdikleri karardan dolayı teşekkür ediyorum. Doğru yaptılar, isabetli yaptılar, Türk halkını üzmediler. Çünkü kimse bu eylemlerin sonucunda ölüm olmasını arzu etmemişti. Umarım bundan sonra bu tür eylemler olmaz” dedi.

Şehitler için üzgünüm
 

Hakkari’nin Şemdinli ilçesindeki çatışmada 5 askerimizin şehit olması, 1 askerimizin de yaralanması olayını da değerlendiren Arınç, şöyle konuştu: Hainler durmuyor maalesef. Terörle mücadelemiz elbette daha büyük azimle, gayretle ve şehitlerimizin yolundan giden askerlerimizin, güvenlik güçlerimizin büyük kahramanlığıyla sonuca ulaşacak. Bir an evvel gözyaşlarının dinmesini ve artık şehitler kervanının sona ulaşmasını diliyorum. Allah rahmet eylesin. Hepimiz çok üzgünüz.

Türk halkını üzmeyen bölücülere teşekkür!

Açlık grevinden vazgeçen bölücülere övgüler yağdıran Arınç, “Türk halkını üzmediler. Doğru hareket etmişlerdir. Biraz geç olmuştur, ama teşekkür
ediyorum” dedi


Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, cezaevlerindeki açlık grevlerinin sonlandırılmış olmasını sevinçle karşıladığını söyledi. Olay karşısında hem şahsı hem de hükümet olarak, hep insani yön üzerinde durduklarına işaret eden Arınç, “Grevlere dayanak olarak gösterdikleri konuların, Türkiye’de demokratik haklar konusunda, her zaman görüşülebileceğini, tartışılabileceğini ifade ettik” dedi. 

Açıklamalarım hep bu yönde olduğunu vurgulayan Arınç, şöyle konuştu:

Doğru olanı yaptılar 

“Bunun siyasi bir yönünün olmaması gerektiğini ve kendilerini bu eylemlere itenlere karşı direnmelerini, kendi bireysel kararları olarak grevlerden vazgeçmelerini kendilerinden rica ettik. ‘Lütfen bu eylemlere son verin’ dedik. Son bir kaç gün içerisinde böyle bir sonuca ulaşılmış olmasını ben çok olumlu görüyorum. Bu tutuklu ve hükümlülere verdikleri karardan dolayı teşekkür ediyorum. Doğru yaptıkları, isabetli yaptılar, Türk halkını üzmediler. Çünkü herkes bu eylemlerin sonucunda ölümlerin olmasını arzu etmemişti. Böyle bir acının yaşanmasını hiç kimse istemiyordu.”
 
Arınç, bu tür eylemlere gerek olmadığını de ifade ederek, “Umarım bundan sonra bu tür eylemlerle karşılaşmayız. Türkiye demokratik bir ülke, bir hukuk devleti. Halkın hangi noktalarda talepleri olursa hükümetler ve siyasetçiler, parlamentolarda bu talepleri her zaman dile getirip görüşebilir. Ben eylemin bu şekilde sonuçlanmış olmasından dolayı milletimize geçmiş olsun diliyorum” diye konuştu. Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Arınç, “Grevlerin dışarıdan kışkırtma ile başlamış olduğuna” ilişkin soru üzerine şunları söyledi:

Biraz geç oldu ama 

“Bu aşamada kimin ne söylediği önemli değil. Çünkü olayı siyasi boyuta taşımak, kan üzerinden, ölüm üzerinden, siyaset yapmaya çalışmak, bir takım haksızlıklara veya yersiz talepleri bu grevin arkasından dolandırmak birileri için amaç haline gelmiştir. Doğru hareket etmişlerdir. Biraz geç olmuştur, üzülmüşüzdür. Böyle bir sonuçla karşılaşmak, halkımızı çok rahatlatmıştır.”

Şehitlere üzüldü 

Teröristlerin cezaevlerindeki açlık grevini bitirmesine sevinen Arınç, Şemdinli’de 5 askerin şehit olmasına ise üzüldüğünü açıkladı. Arınç, “Bir an evvel gözyaşlarının dinmesini diliyorum. Allah rahmet eylesin. Hepimiz çok üzgünüz” dedi.

Yeniçağ


➽ Paylaş: