AKP'yi en iyi 'gaf'ları anlatır!

Geçtiğimiz günlerde "Yıllarca Kürt olduğumu söyleyemedim" diyen Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, yine ilginç bir anısını paylaştı. Bakın Bakan Çağlayan neden ODTÜ'ye gitmemiş.

 AKP'li bakanların üniversite ukdesi


Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi'nde düzenlenen ''Rol Modelim-İş'te Adamım'' toplantısına katılarak öğrencilerin sorularını yanıtladı.

“ODTÜ'YE GİTME KOMÜNİST OLURSUN”

Çağlayan, “İlk tercihlerim ODTÜ mühendislik bölümleriydi. Babam ODTÜ’leri sil komünist olursun dedi, Ama ODTÜ’de okumamak içimde ukdedir" dedi.


“KIZLI ERKEKLİ OTURUYORLAR”

Bu AKP'li bakanların üniversiteler konusunda ilk gafı değil. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım da  mezun olduğu İstanbul Teknik Üniversitesi'nin İzmir Balosu'nda İstanbul Teknik Üniversitesi'ne nasıl girdiğini şöyle anlattı: 

"Ya Boğaziçi Üniversitesi'ne ya da İstanbul Teknik Üniversitesi'ne girecektim. Önce Boğaziçi Üniversitesi'ni ziyaret ettim. Bir baktım farklı bir dünya. Değişik binalar, surlarla çevrilmiş alan. Sonra bahçesinde gençler kızlı, erkekli oturuyor. Ben çok şaşırdım. Burada yoldan çıkarım dedim. Benim okumam lazımdı. Ondan sonra teknik üniversiteyi seçtim. Okula girdikten sonra ikinci senede evlendim. Üçüncü sene çocuğum oldu. Dördüncü sene bir çocuk daha oldu. Okul sonrası asistanlık baktık, bizi kurtarmıyor. Sekiz ay sonra dış piyasaya açıldık."

“DEVLETİN VERGİYE İHTİYACI VAR”

Bakan Çağlayan, bir öğrencinin KDV'nin yüksek olduğu görüşünü değerlendirdi.

ÖTV, KDV, Damga ve harçlar gibi vergi kalemlerini es geçen çağlayan,  Türkiye'de devletin yapmakla olduğu görevler olduğunu ve bunları yapabilmek için vergiye ihtiyacın olduğunu savundu.


TÜRKİYE EKONOMİSİ BALON MU?

Bakan Çağlayan, bir öğrencinin dış borcu sebep göstererek, Türkiye'nin ekonomik gelişmelerine ''balon'' benzetmesi yapması üzerine de ''Türkiye şu anda net dış borcu olmayan bir ülkedir. Bu ülkenin rezervleri, elindeki varlıkları, Merkez Bankası'ndaki varlıkları ve dış borcuna baktığımız zaman Türkiye dış borcu olmayan bir ülkedir'' karşılığını verdi.

“GAZ-FREN POLEMİĞİ”

Çağlayan, bir öğrencinin ''Gaz-Fren polemiği çok uzamadı mı?'' sorusu üzerine şöyle konuştu:

''Merkez Bankası benim rakibim değil. Merkez Bankası'na verilmiş olan temel görev fiyat istikrarı. Türkiye şimdi fiyat istikrarını sağlamış, finansal istikrarını topyekun sağlaması gereken bir konuma gelmiştir. Frene bastığınız bir araba gider mi? Gaza basmak zorundasınız. Türkiye ekonomisi tam büyüyecek dönemdedir.

2023 hedeflerine Türkiye'nin gidebilmesi için her yıl yüzde 6'nın üzerinde büyümesi gerekiyor. Büyüme politikası Merkez Bankası'nın değil, siyasi iradenin, benim işim.

Gelmek istediğim nokta faizlerin düşük olması korkak davranılmaması gerektiği... Ben siyasetçiyim, ben konuşmak zorundayım. Merkez Bankası Başkanının az konuşması da usuldendir. Çünkü merkez bankası başkanları konuştuğu zaman pat diye gündemin ortasına düşmek zorunda. Amerika, Avrupa Merkez Bankası'nda böyle olur.''


 Yurt
 
➽ Paylaş: