“Fethullahçılık serbest cumhuriyetçilik yasak oldu”

Mustafa Balbay’ın 1 Şubat’ta gazeteye gönderdiği yazı yayımlanmadı. Konuya ilişkin yaptığı açıklamada Balbay, “Cumhuriyet’te Fethullahçılık serbest cumhuriyetçilik yasak oldu” dedi...

Balbay Cumhuriyet Gazetesi’nden kovuldu:
“Fethullahçılık serbest cumhuriyetçilik yasak oldu”
Genel başkanlık yarışı nedeniyle yazılarına ocak ayı sonuna kadar Cumhuriyet gazetesindeki yazılarına ara veren Mustafa Balbay’ın 1 Şubat’ta gazeteye gönderdiği yazı yayımlanmadı...

Konuya ilişkin yaptığı açıklamada Balbay, “Cumhuriyet’te Fethullahçılık serbest cumhuriyetçilik yasak oldu” dedi.

Cumhuriyet gazetesinde yazılarına son verilen Mustafa Balbay, ABC’ye konuştu.

Balbay,
“Bu ne etik ne de ahlak kurallarına uymayan bir karar. Aslında benim yazılarıma son verilmesi, Cumhuriyet’in son dönem girdiği rotanın da kesinleşmesidir. Bu tutum, Cumhuriyet gazetesini başlangıçtaki kuruluş ilkelerinden koparmaktır. Bana aktif siyaset yapanların yazı yazmayacağı konusunda bir karar alındığı söylendi.

Bu gazetenin kurucusu Yunus Nadi, aktif siyasetin içindeyken gazeteyi kurdu ve başyazarlığını yaptığı dönemde de milletvekiliydi. Dolayısı ile böyle bir gerekçe son derece anlamsızdır. Çok üzüldüm. Çünkü 5 yıl tutuklu kaldığım yargılama sırasında da bütün iddianame boyunca Cumhuriyet gazetesi suçlanmıştı gerçekte.

Cumhuriyet’e şu an egemen olan anlayış, gazeteyi yeni ve sağ bir rotaya sokmaya çalışıyor. Ben de buna üzülüyorum”
ifadelerini kullandı.
➽ Paylaş: