İktidarın “milletin cebinden tek kuruş çıkmayacak” söylemiyle savunduğu kamu–özel ortaklık projeleri, bütçeye yük olmaya devam ediyor. CHP’li Ahmet Vehbi Bakırlıoğlu, eski Ulaştırma Bakanı Cahit Turhan’ın Kuzey Marmara Otoyolu için verdiği 1 milyar 338 milyon adetlik ek geçiş garantisini gündeme taşıyarak, şirketlere yapılan kıyakların devlet kasasını milyarlarca lira zarara uğrattığını savundu...
Kuzey Marmara Otoyolu’na 1.3 milyarlık
garanti: CHP’den “kara düzen” çıkışı
TBMM bütçe görüşmeleri, kamu özel ortaklık (KÖİ) projelerinin mali yükünü bir kez daha açığa çıkardı.
CHP Manisa Milletvekili Ahmet Vehbi Bakırlıoğlu, kürsüden yaptığı konuşmada eski Ulaştırma Bakanı Cahit Turhan’ın Kuzey Marmara Otoyolu için verdiği ek geçiş garantisiyle devletin milyarlarca lira zarara uğratıldığını söyledi. Bakırlıoğlu, “Türkiye’deki tüm araçlar otoyoldan 78 kez geçse bile bu rakam tutmuyor” diyerek garantinin büyüklüğüne dikkat çekti.
“KIYAK VERDİ, SONRA ŞİRKETE CEO OLDU”
Bakırlıoğlu, Turhan’ın bakanlık görevi sona erdikten sonra aynı projede yer alan şirkete CEO olduğunu hatırlatarak durumu ağır sözlerle eleştirdi. “Bu taksimi CEO yapmaz, Ulaştırmaya bakan olsa” ifadelerini kullanan Bakırlıoğlu, bu süreçte kamu yararının tamamen göz ardı edildiğini söyledi.
ÜÇ YILDA 375 MİLYAR TL BÜTÇEDEN AKACAK
CHP’li
vekil, KÖİ projelerine yıllar içinde aktarılan devasa kaynakları da
paylaştı. 2017–2025 arasında bu projelere 272 milyar lira ödendiğini
belirten Bakırlıoğlu, önümüzdeki üç yıl için öngörülen rakamların daha
da çarpıcı olduğunu açıkladı:
2026’da 101 milyar TL, 2027’de 125 milyar TL, 2028’de 150 milyar TL.
“Üç yılda toplam 375 milyar lira. Bu parayla 6 Osmangazi, 11 Yavuz Sultan Selim, 5 Çanakkale Köprüsü yapılırdı” dedi.
“HAZİNEYE BİR KURUŞ KATMADILAR”
Bakırlıoğlu, devletten devasa teşvikler ve garantiler alan işletmecilerin vergi yükünün sıfıra yakın olduğunu da söyledi. Türkiye’deki 44 KÖİ projesinden yalnızca 7’sinin vergi ödediğini belirten Bakırlıoğlu, “Bu düzenin adı kara düzendir” sözleriyle tepki gösterdi.
