MEB'den, Van'daki Öğretmenlere Darbe!

Depremde onlarca öğretmenin hayatını kaybettiği Van’da eğitim emekçilerine bir darbe de Milli Eğitim Bakanlığı'ndan geldi.


MEB, Van'da öğretmenlerin maaşını ödemiyor!


DEPREM OLDU, BÖYLE OLDU!


Bakanlık öğretmenlerin fazla mesai ücretlerini deprem dolayısıyla kesti, birçok öğretmen ortalama 300-400 lira daha az maaş alacak. Durum ücretli öğretmenler için ise çok daha kötü…

Van’da eğitim emekçileri depremin şokunu atlatamadan MEB öğretmenlerin ek ders ücretlerini kesti. Kadrolu öğretmenler için durum buyken, ek ders üzerinden ücret alan ücretli öğretmenler ise artık maaş alamayacak. Bu durumda Van’da ücretli öğretmen statüsünde çalışan bine yakın öğretmen maaş alamayacakken, depremzede olmanın yanı sıra şimdi de MEB’zede haline geldiler.

Olağan durum yaşanıyor sanılıyor

Konuyla ilgili bilgi aldığımız Eğitim Sen Van Eğitim Sekreteri Rıza Rızaoğlu, depremin ardından Milli Eğitim Bakanlığı’nın olağan bir durum yaşanıyor gibi davrandığını söyledi. Depremin ardından MEB’in 21 Ekim itibariyle ek ders ücretini kestiğini, bunun hem ücretli öğretmenlere hem de kadrolu öğretmenlere yansıdığını belirten Rızaoğlu, depremin hemen ardından birçok sıkıntısı olan öğretmenlerin maaşlarının kesilmesinin büyük bir skandal olduğunu söyledi. Bu durumda ücretli öğretmen statüsünde çalışan öğretmenlerin çok daha büyük bir sıkıntıyla karışılacağına değinen Rızaoğlu, depremin vurduğu öğretmenleri şimdi de bakanlığın vurduğunu ifade etti.



.
➽ Paylaş: