PTT'ye tepkiler büyüyor
Tüketici Hakları Derneği Başkanı Turhan Çakar, PTT'nin fatura tahsilatlarında
işlem ücreti almasına tepki göstererek, "Bankalardan sonra PTT'de işlem ücreti
modasına uydu" dedi.
PTT'ye işlem ücreti tepkisi
Tüketici Hakları Derneği Başkanı Turhan Çakar, PTT Genel
Müdürlüğü şubelerinde 1 Ocak 2013'ten itibaren işlem ücreti alınmaya başlanması
üzerine, vatandaşlardan çok sayıda şikayet geldiğini söyledi.
Vatandaşların, PTT'nin işlem ücreti almasının yasal olup olmadığını,
haklarını aramak için nasıl bir yol izleyeceklerini sorduklarını anlatan Çakar,
şunları kaydetti: "Bankalardan sonra PTT'de işlem ücreti modasına uydu.
Borcunu ödeyen tüketiciden işlem ücreti alınması, hukuka ve kamu yararına
aykırıdır. Biz, tüketici haklarına aykırı olan bu ücretlerin alınmasını
istemiyoruz. Bu durumu protesto ediyoruz. İşin acı tarafı kamu kurumlarının da
ücret almaya başlaması."
Çakar, tutarın az gibi gözüktüğünü ancak ayda 6 fatura ödeyen bir ailenin,
yıllık işlem ücretinin 72 liraya yaklaştığını belirterek, bunun kabul edilemez
olduğunu ifade etti.
Turhan Çakar, yurttaşlardan, işlem ücreti bedellerini geri almak için önce
PTT şubelerine dilekçeyle başvurmalarını, ödeme yapılmaması halinde tüketici
sorunları hakem heyetlerine müracaat etmelerini istedi.
