İstanbullu 4 yıl daha bekleyecek!
Projenin 2. etabı olan ‘Kazlıçeşme-Halkalı’ ve ‘Pendik-İbrahimağa’ hatlarının devreye girmesi, bakanlığın açıkladığı Haziran 2015 tarihine yetişmiyor. Açılış en iyi ihtimalle 2018 yılında...
İstanbullu Marmaray’ı 4 yıl daha bekleyecek!
Marmaray projesi kapsamında İstanbul’daki “Sirkeci-Halkalı” ve “Haydarpaşa-Gebze” banliyö hatları geçen yıl kaldırıldı. “Sirkeci-Halkalı” hattının yerine “Halkalı-Yenikapı” ve “Halkalı-Eminönü” belediye otobüs seferleri konuldu. İstanbulluları büyük sıkıntıya sokan bu durum, sahil hattındaki trafiğin yükünü de iyice arttırdı.
AYDINLIK ORTAYA ÇIKARDI
Açıklanan projeye göre, Avrupa ve Anadolu yakasını Boğaz’ın altından tüplerle birleştiren Marmaray’ın Kazlıçeşme’den Halkalı’ya kadar uzatılması ve kaldırılan banliyö trenlerinin yerine 2015 yılında Marmaray setlerinin hizmete girmesi gerekiyordu. Marmaray 2. etapta, Asya yakasında 43.4 kilometre, Avrupa yakasında 19.6 kilometre mevcut banliyö hatları iyleştirilip, üçüncü hattın ilavesiyle yüzeysel metroya dönüştürülecekti.
Ancak Aydınlık, yüklenici İspanyol firması OHL’nin maddi sorunları gerekçe gösterilerek projenin durma noktasına geldiğini hatta askıya alındığını ortaya çıkarmıştı.
TCDD KENDİSİ YAPACAK
Kamuoyunda büyük yankı uyandıran bu skandal üzerine Ulaştırma Bakanlığı ve TCDD olayı doğrulamış ancak hattın Haziran 2015 tarihinde planlandığı gibi hizmete açılacağını savunmuştu.
Skandal gelişmenin medyada yer alması ve kamuoyu tepkisi üzerine TCDD bir dizi önlem aldı. Aldığımız bilgilere göre, TCDD yönetimi mahkemeye vermeye hazırlandığı İspanyol OHL firmasından sözleşme gereği 2015 yılının başında ilerleme raporu isteyecek.
Ardından da yüklü bir tazminat davası açacak. Bu ihtilafın da daha önceki AMD Demiryolu Konsorsiyumu gibi ICC Tahkim’e gitmesine kesin gözüyle bakılıyor.
TCDD, “Kazlıçeşme-Halkalı” ve “Pendik-İbrahimağa” arasındaki hattı ya kendi imkanlarıyla yapacak ya da farklı bir yüklenici firmaya ihale edecek. Ancak bu durumda proje en erken 2018 yılında tamamlanacak! Yani Bakanlığın açıkladığı tarihten üç yıl sonra!
Proje tamamlandığında, banliyö hatları ile metro hatları Marmaray’a entegre edilmiş olacak. Gebze-Halkalı arasında kesintisiz işletmeciliğe geçilecek. Gebze’den Halkalı’ya seyahat süresi 105 dakikaya inecek.