“3. Havalimanı projesi derhal durdurulmalı”

3. Havalimanı Değerlendirme Raporu'nda, projenin bölgedeki biyoçeşitlilik ve ekosistemi yok edeceği vurgulanırken, 'varolan şartlara göre inşası ancak kağıt üzerinde olanaklıdır' denildi...
Yıkıcı ve olanaksız
Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği,Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği İstanbul İl Koordinasyon Kurulu (İKK) çalışma grubu tarafından hazırlanan 3. Havalimanı iteknik değerlendirme raporu kamuoyu ile paylaşıldı...

Birçok mühendis ve şehir plancısının yanı sıra akademisyenlere ait araştırma ve görüşlerin de aldığı raporda; İstanbul’da yapılacak 3. Havalimanı projesinin derhal durdurulması gerektiği vurgulandı. 

Raporda,
 “Jeolojik ve meteorolojik değerlendirmeleri ile kot seviyesi ve uçuş güvenlik kriterleri göz önüne alındığında yapılması plananan havaalanı inşasının ancak kağıt üzerinde olanaklı olduğu ortaya çıkmaktadır” denildi. 

Raporda ayrıca; 
projenin bölgede meydana getireceği nüfus yoğunluğu ve kentleşme gerçeğinin, doğal yaşam alanlarını ve önemli su havzalarını yok edecek olması, ekolojik ve jeolojik açıdan asla kabul edilemez” ifadelerine yer verildi. 

İKK çalışma grubu adına Prof. Dr Zerrin Bayraktar ve Prof. Dr Beyza Üstün tarafından yapılan 1 saatlik açıklamada özetle şu bilgiler ön plana çıktı:

Daha çok orman yok edilecek
 

İhalesi sonuçlanan havaalanının proje kotunun 105'ten 70 metreye indirilmesi, bu havaalanının çalışamaz hale getirecektir. 70 metre kotunda yapılacak pistlerde kara yönünden uluslararası uçuş güvenlik kriterlerine göre iniş-kalkış mümkün değildir. Ayrıca 70 ve 105 metre kotuna göre üretilmiş modellerede; havaalanın güneyindeki tepelerin herhangi bir şekilde alçaltılması, çok geniş bir orman alanının (havaalanında yok edilen ormana ek olarak) daha yok edilmesi gerekecektir ve bu tepelerin olduğu yerden 3. Köprü bağlantı otoyolu geçmektedir. Bu durumda yine ihalesi yapılmış olan ve inşaatı devam etmekte olan otoyolun proje kotlarının değişmesini de gündeme getirecektir.

Bu zeminde yapılamaz
 

Terkedilmiş kömür sahalarında yapay olarak oluşmuş göller ve tepeler; topografik engellerin giderilmesi için aşırı miktarda kazı ve dolgu yapılacak olması; mevcut suni göllerin susuzlaştırılması, 65 adet suni göl tabanındaki suya doygun sedimanların varlığı, yeraltı su seviyesinin belirsizliği, rehabilite edilmeden terkedilmiş kömür ve kum sahalarının durumu, hem jeolojik olarak oturmasını tamamlamamış suya doygun birimler hem de normal konsolide birimlerin proje yükünü karşılayamayacak kalitede olması gibi nedenlerden dolayı havaalanı inşaatının böyle bir zemin üzerine inşası ancak kağıt üzerinde olanaklıdır. 
.
➽ Paylaş:
“AKP karanlığının erişim yasağı ile engellediği SivriSinekCaz'a ücretsiz Opera VPN ile kolay ve sorunsuz erişebileceğinizi biliyormuydunuz?..”
Okurlara..