AKP’nin BATAKLIK’taki havaalanı itirafı!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan hava limanı alanının bataklık olduğunu söyledi. İMO Başkanı Gökçe, ‘Proje için gerekli çalışmalar yapılmadı. Islah edilmesi nasıl olur bilinmez’ dedi... 

Bakan Elvan’dan 3. havaalanı itirafı
SivriSinekCaz
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, 3. havaalanı inşaat sahasında incelemede bulundu...

İnceleme sonrası açıklama yapan Elvan, “Sahaya genel olarak baktığımızda 4/3’lük bölümün bataklık olduğunu görüyoruz” dedi. 

TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası (İMO) Başkanı Cemal Gökçe, Bakan Elvan’ın açıklamasını Aydınlık’a değerlendirdi.

Mühendislik bilgileri açısından hert türlü zemine istenilen projeyi yapmak mümkün. Fakat; İstanbul’un kuzeyine, su havzalarının, İstanbul’un ormanlık alanına böyle bir proje yapmak İstanbul’un geleceğini karartmak anlamına geliyor” dedi. 3. havaalanı yapılacak alana gerekli değerlendirme yapılmadan çalışmalara başlanıldığı kaydeden Gökçe, “Bataklık alana bu kadar büyük bir proje yapılması için öncelikle o alanda çok iyi bir ıslah çalışması yapılması lazım. Bu proje alanının yeri, siyasal ve rant bakış açısıyla verilmis bir karar. 


Dolayısıyla 4/3’ü bataklık olan alanda yeterli ve ciddi ıslah çalışması yapılabilir mi, soru işaretleri oluşturuyor. Yaptım oldu anlayışı ile bu işler olmaz” şeklinde konuştu. 

AYDINLIK 1 YIL ÖNCE YAZDI
 

Aydınlık, 12 Ocak 2014’te hazırladığı “3.Havalimanı başlamadan çöktü!” başlıklı haberinde projeyi yürüten Limak-Kalyon-Mapa-Cengiz-Kolin OGG’nin 100 metreyi aşan dolgu işlemleri nedeniyle sorun yaşadığını duyurmuştu. 

Mustafa Gürbüz imzalı haberde şu ifadeler yer almıştı.”Projenin eksiksiz yürümesi için arazi üzerinde 80 ila 100 metrelik dolgu işleminin öncelikle başlatılması gerekiyor. İnşaat maliyetlerinden tasarruf etmeye çalışan şirketler ise bu dolgu uygulamasını minimuma çekerek sorunun içinden çıkmaya çalışıyorlar. Ulaştırma Bakanlığı’na Devlet Hava Meydanları İşletmeleri (DHMİ) üzerinden baskı kurmaya çalışan konsorsiyumun daha şimdiden dolgu uygulama işleminden belli bir oranda taviz kopardığı da gelen bilgiler arasında...”

Kesinleşmiş ÇED raporunda da “Bölgedeki ocakların doldurulmasının yanı sıra su birikintilerinin de ortadan kaldırılması şart. Topoğrafyada en yüksek kot 160 m. olup en alçak kot -37 metredir. Alt Yapı Yatırımları Genel Müdürlüğünden alınan verilere göre yaklaşık 2 milyar 500 milyon metreküp dolguya ihtiyaç olduğu öngörülmektedir” tespiti yapıldı.


BAKAN YOLSUZLUĞU KABUL ETTİ

CHP İstanbul Milletvekili Aykut Erdoğdu, Ulaştırma Bakanı Lütfi Elvan’ın, 3. havaalanı inşaat sahasında yaptığı incelemeler sırasında yaptığı açıklamalarla, bu ihaledeki yolsuzlukları kabul ettiğini bildirdi. 


Bakan Elvan, “Kot düşürülecek. Avan proje, uygulama projesi değildir. Esas olan uygulama projesidir. Avan projede yüzeysel çalışma neticesinde bir kot ifade edilmiştir ama sözleşmede bu kotun değişebileceği yer almaktadır” dedi. 

Aykut Erdoğdu ise, 22 milyar 152 milyon Avro tutar ile Cumhuriyet tarihinin en yüksek tutarlı ihalesine kesin proje olmadan avan (taslak) proje ile çıkıldığını belirterek, “Cumhuriyet tarihinin en yüksek bedelli yatırımının kesin projesi olmaması kabul edilemez. İhaleye kesin proje olmadan avan proje çıkılması bilinçli bir tercihtir. Son yıllarda kamu ihalelerinin birçoğuna avan projeyle çıkılmaktadır. Bu sayede ihale sonrası proje değişiklikleriyle müteahhit şirketlere kaynak aktarılmasının önü açılmıştır. Başta Ulaştırma Bakanlığı olmak üzere Sayıştay raporları bu yöntemle yapılan yolsuzluk tespitleriyle doludur” diye konuştu.
➽ Paylaş:

➽ Gözden Kaçırmayın... ➽ Bunları Okudunuz mu?..

“AKP karanlığının erişim yasağı ile engellediği SivriSinekCaz'a ücretsiz Opera VPN ile kolay ve sorunsuz erişebileceğinizi biliyormuydunuz?..”
Okurlara..
.com/img/a/