AKP’nin Getirdiği nokta...


Bakan Avcı, Milli Eğitim Şurası'nda ele alınan konularla ilgili değerlendirmelerde bulundu. Avcı mevzuata göre kız veya erkek okulu açmaya engel bir durumun olmadığını belirterek, "Şu anda karma eğitim zorunluluğu diye bir şey söz konusu değil" dedi...

‘Kız erkek okulu açmaya engel yok’
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, Habertürk TV'de Milli Eğitim Şurası'nda ele alınan konularla ilgili değerlendirmelerde bulundu. Avcı mevzuata göre kız veya erkek okulu açmaya engel bir durumun olmadığını belirterek, "Şu anda karma eğitim zorunluluğu diye bir şey söz konusu değil" dedi 
Bakan Nabi Avcı'nın açıklamalarından öne çıkan başlıklar şöyle:
 
Turizm liselerinde kokteyl dersi
 

Avcı, turizm liselerinde içki sunumu hakkında, "Bu ders verilecekse yasal düzenleme yapılmalı" ifadelerini kullandı.

Osmanlı dersi
 

Bakan Avcı, Osmanlı Türkçesi dersinin zorunlu hale getirilmesiyle ilgili olarak da, "Benim tercihim seçmeli olmasından yana" dedi.

Karma eğitim
 

Karma eğitimin Şura'nın gündeminde olmadığını, ancak bununla ilgili görüşlerin yine de dile getirildiğini belirten Nabi Avcı, "Bugünkü mevzuatımıza göre, kız veya erkek okulu açmaya engel bir durum yok. Bizim eğitim şuramızın gündeminde karma eğitimin kaldırılması ile ilgili bir gündem maddesi yok. Ama gündeme geldi. Şu anda karma eğitim zorunluluğu diye bir şey söz konusu değil." 
İlkokulda din dersi

 

İlkokulda din dersiyle ilgili soru karşısında ise Bakan Avcı, "1,2,3. sınıflarda bu dersin zorunlu olması bana doğru gelmiyor" cevabını verdi.
Yurt

➽ Paylaş: