3. Köprü bitiyor ama yan yollar ortada yok
Avrupa ve Asya kıtalarını bir kez daha buluşturacak olan İstanbul’un yeni boğaz köprüsünün can damarı bağlantı yollarının ihalesi, bir kez daha iptal edildi. Yeni ihale 4 Mayıs 2016’da...3. Köprü bitiyor ama yan yollar ortada yok

İstanbul Boğazı’nda inşaatı devam eden 3. Boğaz Köprüsü’nda çalışmalar yüzde 80 civarında tamamlandı, ama, Asya-Avrupa güzergâhının önemli bağlantılı yolları, hâlâ ihaleye bile çıkartılamadı...
Güzergâhın bağlantı yollarından İstanbul Kurtköy ve Sakarya Akyazı ile İstanbul Silivri Kınalı ve Odayeri Paşaköy kesimleri için Mart ayında açılması planlanan ihaleler, beşinci kez ertelendi.
İhaleye 2.5 ay var
Kuzey Marmara Otoyolu Projesi çerçevesindeki 3. Boğaz Köprüsü’nün bağlantılı yollarından Kurtköy-Akyazı ve Kınalı-Odayeri kesimleri için 4 Mayıs’ta ihaleye çıkılacak. Bu yıl hizmete girmesi hedeflenen köprünün, bağlantı yollarının ise 2018 sonunda tamamlanması hedefleniyor. İstanbul Boğazı’nda yapımı süren üçüncü köprünün bağlantı yolları için önce 6 Mart 2015’te açılacağı açıklanan ihale, 6 Mayıs 2015’e ertelenmişti.
Ardından, firmaların talebi üzerine Kurtköy-Akyazı ve Kınalı-Odayeri kesimlerinin ayrı tarihlerde ihale edilmesine karar verilmişti. Yap-İşlet-Devret modeliyle Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nin Kurtköy-Akyazı kesimi işine ait ihale için önce 30 Haziran 2015 olarak belirlenen tarih, sonra 31 Ağustos 2015’e, devamında ise 1 Mart 2016’ya uzatılmıştı. Projenin ilk önce 7 Temmuz 2015 olarak açıklanan Kınalı-Odayeri kesimi işine ait ihalesine ilişkin tarih de 7 Eylül 2015, daha sonra da 8 Mart 2016 olarak değiştirilmişti. Bu ihalelerin, 4 Mayıs’ta açılacağı belirtildi.
İhalelerin ardından 3. Boğaz Köprüsü bağlantı yollarının yapımla ilgili giderleri, işi üstlenecek firmalara ait olacak.
8 şeritli kara yolu
Avrupa yakasında Sarıyer’in Garipçe köyü ile Anadolu yakasında Beykoz’un Poyrazköy semtinde yer alması beklenen köprü 8 şeridi karayolu 2 şeridi ise raylı sistem için ayrılan ve kenar açıklıklarıyla birlikte toplam uzunluğu 2 bin 164 metre olacak olan toplamda 10 şeritli olacak.
Kıtaların birleşmesine 247 metre kaldı
Şubat 2016 tarihi itibarı ile 3. Köprü Projesi’nde 59 çelik tabliyeden 48’inin montaj ve kaynak işlemi tamamlandı. Asya ve Avrupa yakasının birleşmesine 247 metre kaldı. ICA’nın inşaa ettiği 3. Boğaz Köprüsü’nde çelik tabliye montaj işlemlerinde ilk aşama bitirildi. En ağırı 923 ton olan 59 çelik tabliyeden 48’inin montaj ve kaynak işlemleri, Şubat 2016 tarihi itibarı ile sona erdi. Çelik tabliye montaj ve kaynak işlemlerinde artık “Lifting Gantry” adı verilen yeni dev vinç kullanılıyor.
Avrupa ve Asya kıt’asının bir kez daha buluşması için sadece 247 metre kaldı. 3. Boğaz Köprüsü’nde halat montaj işleminde de yeni bir döneme geçildi. 3. Köprü’yü taşıyacak 3 farklı taşıyıcı sisteminden askı halatlarının montajına başlandı. Güney Kore’de tasarlanan ve Çin’de üretilen askı kabloları, köprü inşaatında iki yakayı birbirine bağlayacak olan son tabliyeleri taşıma görevini görecek.
Yeniçağ