AKP’nin gizli projesi eğitimi yok ediyor
Proje okullardaki öğretmenlerin bir kısmı yer değiştirirken, öğrencilerle birlikte öğretmenlerin de mağdur olduğu belirtiliyor. Ortaokul öğretmeninin proje okuluna, proje okulundaki öğretmenin ortaokula gönderildiği ifade edilirken, bir proje okulundaki öğretmenin ağlayarak, “Ben bilmiyorum ki bunu anlatamam” diyerek sınıftan çıktığı kaydedildi...Proje okulda öğretmen
‘Ben bilmiyorum ki bunu anlatamam’
diyerek sınıftan çıktı

Proje okullarında sekiz yıl görev yapan öğretmenlerin başka okullara atamasını sağlayan genelgeye tepkiler büyürken, bu durumdan hem öğretmenlerin hem de öğrencilerin mağdur olduğu belirtiliyor...
Proje okullarındaki öğretmenlerin atamaların kararname yerine ‘görevlendirme’ şeklinde yapıldığı bu nedenle karmaşa yaşandığı ve birçok proje okulunda derslerin boş geçtiği kaydediliyor.
Proje okullarında ders vermeye yeni başlayan öğretmenlerin ise ders anlatımında zorlandığı ifade ediliyor.
“ORTAOKULDAN İNGİLİZCE ÖĞRETMENİ GELİYOR”
Eğitim-İş 2. No.lu Şube Başkanı Mehmet Yeşildağ, öğretmenlerin yer değişikliğinin atama yerine görevlendirme ile yapıldığını belirterek, derslerin büyük bir kısmının boş geçtinğini söyledi. Bu okullardaki öğretmenlerin sınavla alındığının altını çizen Yeşildağ,
“ Öğretmenler yıllardır bu okullarda çalışıyor. Tüm programa hakim. Dışarıdan yeni bir biri geliyor. Ancak o yeterlilikle değil. Ortaokuldan İngilizce öğretmeni geliyor. Öğretmenin de öyle bir pratiği olmadığı için sıkıntı yaşıyor” diye konuştu.
“BEN BİLMİYORUM Kİ BUNU ANLATAMAM…”
Proje okullarında yaşanan bir başka sorun da bu okullara gelen öğretmenlerin derslerde zorlanması. Sozcu.com.tr’ye konuşan Kadıköy Anadolu Lisesi’den bir veli, okulda toplam 52 öğretmenin gittiği ya da gideceği söylendiğini, bu bilgiyi aldıklarını belirterek,
“Bu sayı, mevcut öğretmenlerin yarıdan fazlası. Gelenlerle ilgili olarak şöyle bir sıkıntımız var. İngilizce dersinden örnek vermek gerekirse, normalde bir yıl hazırlık okuyorlar. Gramerle ilgili her şey birinci sınıfta bitiyor. Sonraki dört yıl İngilizce’nin edebiyatını okuyorlar.
Yeni gelen öğretmenlerden bir tanesinin sınıftan ağlayarak çıktığını öğrendik çocuklardan. Sebep de ‘Ben bilmiyorum ki bunu anlatamam’ demesi. Bizdeki öğretmeni alıyorlar, ilkokula veriyorlar. İlkokuldaki öğretmeni alıyorlar, bizim çocuklara veriyorlar. Burada her öğretmen kıymetlidir. O ayrı. Ama öğretmenlerin bilgi seviyeleri arasında büyük fark var” diye konuştu.
TANAL: PROJE OKULLARI HEDEF SEÇİLDİ
Konuyu Meclis’e taşıyan CHP İstanbul Milletvekili Mahmut Tanal, proje okullarında yaşananlarla birlikte Kadıköy Anadolu Lisesi için de özel sorular sordu. Sozcu.com.tr’ye konuşan Tanal, “Okulların kapandığı sırada siyasi olarak atanmış olan idarecilere sırtını dönen okullar hedef seçildi. Düşünen, sorgulayan, laik, çağdaş eğitim isteyen öğrencilere eğitim veren öğretmenlerin tasfiyesine yönelik bir durum bu. Bu öğrenciler, toplumun ufkunu açan, yarının geleceği olan aydınlar. Gizli projeyle bu okullar itibarsızlaştırılarak, öğretmenler gönderilerek o kanalı tıkamış oluyorlar. Asıl hedef bu.”
“EN PARLAK ÇOCUKLARI KENDİLERİNE GÖRE YETİŞTİRMEK İSTİYORLAR”
Konuyu sozcu.com.tr’ye değerlendiren Eğitim-Sen 2 No.lu Şube Başkanı Turgut Yokuş, proje okullarının kendilerini kanıtlamış okullar olduğunu, Türkiye’nin yüzde 1’lik dilimine giren zeki çocukların burada eğitim gördüğünü belirterek, “Bu okullar gelişi güzel bu hale gelmedi. Bu okulların öğretmen alım politikası ve belli kıstasları vardı. Örneğin İngilizce’de yeterlilik derecesi isteniyordu. Bu okullardaki öğretmen arkadaşlarımız sınavla geldi. Şimdi de gelişi güzel atamalar yapıldı” dedi.
Proje okullarının hedefe konulduğunu kaydeden Yokuş, bunun nedenini ise şöyle açıkladı: “AKP, Türkiye’yi yeniden dizayn etmek istiyor. Kendi siyasal ihtiyaçları doğrultusunda adım adım ilerliyor. Bilimsel, laik, demokratik eğitimden rahatsız oluyorlar. En zeki, parlak çocukları kendilerine göre yetiştirmek, dindarlaştırmak istiyorlar. Bunu da oradaki varolan öğretmenle yapamaycaklarını çok iyi biliyorlar. Bu yüzden de öğretmenlik alanında kendini yetiştirmiş öğretmenleri tasfiye edip, kendi politikalarını yerleştirmek üzere bir kadro yaratmaya çalışıyorlar. Hiçbir liyakat, hiçbir başarı gözetmeksizin, hiçbir kriter koymadan proje okullarına öğretmen alımı yapıyorlar.”
“ÜNİVERSİTE BAŞARISI DÜŞECEK”
Başka bir proje okulda öğrenim gören bir öğrenci velisi de proje okul yönetmeliğinin okul açıldıktan sonra devreye girmesini ‘milli eğitim kanalıyla eğitimi aksatmak’ olarak değerlendirerek, şunları söyledi:
“Dört haftadır hepimiz muallaktayız. ‘Bundan sonra gelen öğretmen aynı sistemi uygulayacak mı’, ‘Bize hitap edecek mi’ sorularıyla çocuklar derse giriyor. Çocuklar, veliler, öğretmenler bunalım yaşıyorlar. Danıştay’dan yürütmenin durdurulması talebi var. Anayasa Mahkemesi’nden karar gelene kadar yürütmeyi durdurma kararı gerekirdi. Dört haftadır okullarda eğitim yok. Öğretmenin gideceği, geleceği yer belli değil. Müthiş bir kaos içinde okullar. LYS’ye girecek öğrenci için dört haftanın gitmesi ne demek? 12’inci sınıf öğrencileri için bu bir yıkımdır. Bu yıl bu okullardaki üniversite başarısının düşeceğinden yüzde 100 eminim ben.”
Sözcü