‘Yazamadıklarımız da Bu Yazıya Dahildir’

 İstanbul Barosu:
 ‘Yazamadıklarımız da Bu Yazıya Dahildir’
Dün Adana Aladağ’da Ortaöğretim Kız Öğrenci Yurdunda çıkan yangın, gerçek anlamda yüreğimizi dağladı.  

Kaybettiğimiz 12 evladımıza Allahtan rahmet diliyoruz. Yakınlarına başsağlığı ve sabırlar diliyoruz. Yaralı kurtulan çocuklarımıza acil şifa diliyoruz. Bu yangının, 2 katlı öğrenci yurdunun çatısından başladığı ve giderek yayıldığı bildirilmektedir. Ama bütün yurttaşlarımız da bilmelidir ki, çatısından başlayan tek yangın bu değildir.

“Taşımalı öğretim”
adı verilen sistemle, çocukları ailelerinin kucaklarından, korumalarından alıp, eğitim adına koruma taahhüdünde bulunan hükümetin çatısındaki yangının adıdır bu…

Okul yapamadığı, okulu çocuğa götüremediği, okullaşmayı sağlayamadığı için, yetmezliklerini örttüğü bir mekanizmanın kül olmasıdır yaşadıklarımız…

O nedenledir ki, adı yangın merdiveni olan merdivenlerden inilmez, inilemez… O nedenledir ki, yangın merdiveni olan bir binadan ancak atlayarak kurtulmayı umarsınız… O nedenledir ki, arkadaşından başka sarılacak kimsesi yoktur çocukların…

Öyle boğar insanı duman…

Şimdi sorulması gereken sorular sıra sıra gelir…

· Hükümet eğitim örgütlenmesinde “cemaat esaslı” yapılanmaya devam edecek midir?

· Bu yapılanmaların egemen olması için, devletin asli görevi konumundaki “eğitim odakli barınma” kurumları kapatılacak mıdır?·

Eğitimdeki sistem değişikliğinin vardığı boyut ve eğitim alanlara verilen hizmetin kalitesi konusunda en küçük bir sorgulama yapılabilecek midir?

Bütün bu soruların sorulmasından önce, akla ilk gelenin “yayın yasağı” olması ve sabahın ilk ışıklarında, Bakanlık görevlilerinin Mahkemelere koşması boşuna değildir. Bu olay, bir hukuk kurumu tarafından yazılıp söylenmesi gerekenlerin, yazılıp söylendikten sonra silindiği, yazının da sözün de bittiği yerdedir. Yazmadıklarımız bu yazıya dahildir.


İSTANBUL BAROSU BAŞKANLIĞI
➽ Paylaş: