AKP okulları!

Yüzlerce ortaokulu imam hatiplere dönüştüren MEB, valilerin teklifiyle son bir ayda 32 ortaokulun daha imam hatibe dönüştürülmesine karar verdi...

Okullar adım adım 'imam hatip'leşiyor!


Danıştay İdari Dava Daireleri Genel Kurulu valiliklere imam hatip açma yetkisi veren yönetmelik hakkında yürütmeyi durdurma kararı vermişti...

Danıştay’ın valiliklerin okul açma yetkisini iptal etmesine rağmen MEB, valiliklerin teklifi doğrultusunda Temel Eğitim Genel Müdürlüğü’nün de onayıyla 32 imam hatip ortaokulunun daha açılmasına onay verdi.


“Kurum Açma, Kapatma ve Ad Verme Yönetmeliği”nde 24 Haziran’da değişikliğe giden Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2017 - 2018 eğitim öğretim dönemi için yeni açılacak imam hatip ortaokullarına ilişkin yazıyı valiliklere gönderdi.

Cumhuriyet’ten Ozan Çepni’nin haberine göre, MEB imam hatip dönüşümünün gerekçesini ‘halkın yoğun ilgisi!’ olarak açıkladı. 


Din Öğretimi Genel Müdürlüğü’nün bakanlık makamına yazdığı yazıda “Eğitim sistemi içerisinde faaliyetlerini sürdüren imam hatip ortaokullarına halkımızın ilgisi artmakta, mevcut okullarımızın kapasitesi vatandaşlarımızın taleplerini karşılayamamaktadır” denilerek yeni imam hatipler gerekçelendirildi. 

Bakan adına Müsteşar Yardımcısı Yusuf Büyük, aynı gün ‘vatandaşların taleplerinin karşılanması’ için mevcut ortaokulların imam hatiplere dönüştürülmesine ‘olur’ verdi.2017-2018 eğitim-öğretim yılında valilik teklifi ile dönüştürülmesi öngörülen ortaokulların çoğunluluğu Adıyaman, Bitlis, Diyarbakır ve Mardin’de yer aldı.Bitlis’in Mutki ilçesindeki 10 ortaokul imam hatip lisesine dönüştürülürken, Mardin’in çeşitli ilçelerine de imam hatip lisesi bünyesinde 6 yeni imam hatip ortaokulu açılması öngörüldü. 

MEB, ayrıca yeni imam hatip ortaokullarına ‘talep olduğu takdirde’ ara sınıflara öğrenci kaydedilmesine de izin verdi. 2012’de değiştirilen kanun kapsamında 4+4+4 sistemi ile yeniden açılan imam hatip ortaokullarının sayısı 3 bine yaklaşırken, imam hatip ortaokulu öğrenci sayısı da 700 bin’e ulaştı.

 Eğitimde dönüşüm imam hatiplere yönelik olsa da MEB verilerine göre, imam hatiplerde derslik başına düşen öğrenci sayısı 25’e düşerken, Türkiye’deki diğer ortaokullarda derslik başına düşen ortalama öğrenci sayısı 33’e yükseldi.
➽ Paylaş: