"Atamalar TORPİL'le yapılıyor!"
Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk, öğretmen atamalarında yaşanan usulsüzlüklerle ilgili açıklamalarda bulundu...
İsmail Koncuk:
İki yıllık meslek yüksekokulu mezunlarının bile ücretli öğretmenlik yapabildiğine dikkat çeken Koncuk, şöyle devam etti:
"Elimizde 500 bin civarında ataması yapılmayan öğretmen var. Buna rağmen bazı bölgelerde ücretli öğretmen görevlendirmesi yapılıyor, İki yıllık meslek yüksekokulu mezunları, uzmanlık gerektiren zihinsel engelliler öğretmeni olarak görev yapabiliyor. 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Adana'da iki yıllık meslek yüksekokulu mezunu 37 kişi zihinsel engelliler öğretmeni olarak görev yapmış. Oysa yıllardır atama bekleyen öğretmenlerimiz var. Biz niye bu öğretmenlerimizi atayamıyoruz?"
Öğretmenlerin sadece atama problemi olmadığını, şu anda görev yapan öğretmenlerin de yığınla problemi olduğunu dile getiren Koncuk, sözleşmeli ve mülakatlı öğretmen alımını eleştirdi.
"ÖĞRETMENLERİMİZ KÜREK MAHKUMU MUDUR?"
Koncuk şunları kaydetti: "Bilindiği gibi, sözleşmeli öğretmenlik diye bir sistem ihdas edildi. Bu sisteme göre öğretmenlere bulunduğu yerde 6 yıl çalışma zorunluğu getirildi. Yani ister evli olun, isterse çocuğunuz olsun, 6 yıl öğretmenler tayin isteyemiyor. Böyle bir anlayış olabilir mi? Soruyorum; öğretmenlerimiz kürek mahkûmu mudur?"
Türk Eğitim-Sen olarak mülakata karşı olduklarını söyleyen Koncuk, "Mülakat yöntemi torpili de beraberinde getiriyor. KPSS'de 90 puan alan bir öğretmen atanamazken, 60 puan alan bir öğretmen mülakat ile yani torpille atanabiliyor. Öğretmenlik mesleğini de bu şekilde nitelikli olmaktan çıkartıyorlar" diye konuştu.
Öğretmenlerin problemlerinin siyasi mesele olmaktan çok, Türkiye'nin gelecek davası olarak görülmesi gerektiğini bildiren Koncuk, sözlerini şöyle tamamladı:
"Öğretmenlerin problemleri, hepimizin problemidir. Her birimizin çocuğunu yetiştiren öğretmenlerimizdir. Dünyada imzamız olmasını istiyorsak, huzur ve mutluluk içinde yaşayan bir ülke olma iddiamız varsa, eğitime yatırım yapmaktan çekinmeyeceğiz. Gelişmiş ülkeler eğitim-öğretim faaliyetleriyle başarılı olmuştur. Dolayısıyla eğitime yatırım yapacağız. Öğretmenin meselesini kendi meselemiz gibi göreceğiz. Bunu en başta Milli Eğitim Bakanlarının ve Hükümetlerin görmesi gerekir."
"Mülakat yöntemi torpili getiriyor "
Türkiye Kamu-Sen ve Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk, öğretmen açığının ücretli öğretmenlerle giderilmeye çalışıldığını söyledi...İki yıllık meslek yüksekokulu mezunlarının bile ücretli öğretmenlik yapabildiğine dikkat çeken Koncuk, şöyle devam etti:
"Elimizde 500 bin civarında ataması yapılmayan öğretmen var. Buna rağmen bazı bölgelerde ücretli öğretmen görevlendirmesi yapılıyor, İki yıllık meslek yüksekokulu mezunları, uzmanlık gerektiren zihinsel engelliler öğretmeni olarak görev yapabiliyor. 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Adana'da iki yıllık meslek yüksekokulu mezunu 37 kişi zihinsel engelliler öğretmeni olarak görev yapmış. Oysa yıllardır atama bekleyen öğretmenlerimiz var. Biz niye bu öğretmenlerimizi atayamıyoruz?"
Öğretmenlerin sadece atama problemi olmadığını, şu anda görev yapan öğretmenlerin de yığınla problemi olduğunu dile getiren Koncuk, sözleşmeli ve mülakatlı öğretmen alımını eleştirdi.
"ÖĞRETMENLERİMİZ KÜREK MAHKUMU MUDUR?"
Koncuk şunları kaydetti: "Bilindiği gibi, sözleşmeli öğretmenlik diye bir sistem ihdas edildi. Bu sisteme göre öğretmenlere bulunduğu yerde 6 yıl çalışma zorunluğu getirildi. Yani ister evli olun, isterse çocuğunuz olsun, 6 yıl öğretmenler tayin isteyemiyor. Böyle bir anlayış olabilir mi? Soruyorum; öğretmenlerimiz kürek mahkûmu mudur?"
Türk Eğitim-Sen olarak mülakata karşı olduklarını söyleyen Koncuk, "Mülakat yöntemi torpili de beraberinde getiriyor. KPSS'de 90 puan alan bir öğretmen atanamazken, 60 puan alan bir öğretmen mülakat ile yani torpille atanabiliyor. Öğretmenlik mesleğini de bu şekilde nitelikli olmaktan çıkartıyorlar" diye konuştu.
Öğretmenlerin problemlerinin siyasi mesele olmaktan çok, Türkiye'nin gelecek davası olarak görülmesi gerektiğini bildiren Koncuk, sözlerini şöyle tamamladı:
"Öğretmenlerin problemleri, hepimizin problemidir. Her birimizin çocuğunu yetiştiren öğretmenlerimizdir. Dünyada imzamız olmasını istiyorsak, huzur ve mutluluk içinde yaşayan bir ülke olma iddiamız varsa, eğitime yatırım yapmaktan çekinmeyeceğiz. Gelişmiş ülkeler eğitim-öğretim faaliyetleriyle başarılı olmuştur. Dolayısıyla eğitime yatırım yapacağız. Öğretmenin meselesini kendi meselemiz gibi göreceğiz. Bunu en başta Milli Eğitim Bakanlarının ve Hükümetlerin görmesi gerekir."
Yeniçağ