Sosyal medya ve 'KADIN'
Adba Analytics tarafından hazırlanan raporda, sosyal medya kullanıcılarının 'kadın' hakkındaki konuşmalarını analiz etti...Sosyal medyada 'Kadın'
8 Mart Dünya Kadınlar Günü, ardında yer
alan felsefe itibarıyla her yıl hem markaların hem de sosyal medya
kullanıcılarının gündeminde...
Sosyal CRM ve veri analizi şirketi Adba
Analytics, The Brand Age dergisi için 1 Ocak 2019 - 14 Şubat 2020
aralığını baz alarak hazırladığı 'Sosyal Medyada Kadın' raporunda sosyal
medya kullanıcılarının kadın, feminizim, feminist gibi kavramlar
hakkındaki konuşmalarını analiz etti.
Raporda 2019 Ocak ayından itibaren 'kadın' ile ilgili yapılan
paylaşımların tamamının yaklaşık 23 milyon adet olduğunu görülüyor.
Sosyal medyada 'kadın' kelimesini içeren günlük ortalama 55 bin adet
paylaşım yapılırken, zamansal dağılımda mart ve kasım ayında konuşulma
oranında artış yaşanması dikkat çekiyor.
Bu aylarda yapılan
paylaşımların içeriğine bakıldığında; mart ayında Dünya Kadınlar
Günü’nün, ağustos ayında Emine Bulut cinayetinin, aralık ayında ise
Dünya Kadın Hakları Günü’nün yapılan paylaşımların hacmini artırdığı
görülüyor.
23 milyon paylaşımın olumlu-olumsuz dağılımında ise en yüksek negatif
paylaşım yüzde 76 ile aralık ayında yapılırken, eylül ayında pozitif
paylaşımların küçük bir fark ile diğer aylara nazaran önde olduğu (%36)
görülüyor.
EN ÇOK KADIN CİNAYETLERİ GÜNDEMDE
'Kadın' ile ilgili kullanılan hashtagler incelendiğinde listede yer alan
hashtaglerin neredeyse tamamının kadın cinayeti ile ilişkili konular
olması dikkat çekiyor. 2018 yılında #8MartDünyaKadınlarGünü etiketi 420
bin kere kullanılarak ilk sırada yer alırken, bu yıl #EmineBulut
cinayeti en çok konuşulan konu başlığı oluyor. Emine Bulut cinayetini 94
bin paylaşım ile #kadiricinadalet, 78 bin paylaşım ile #CerenÖzdemir,
54 bin paylaşım ile #ŞuleÇetİçinAdalet takip ediyor.
EN ÇOK İSTİSMAR KONUŞULDU
Tüm paylaşımlar cinayet, istismar, taciz ve tecavüz olarak dört konu
altında incelendiğinde kadın ve istismar paylaşımları 2,5 milyon ile ilk
sırada yer alıyor. Kadın ve cinayet paylaşımları yaklaşık 1,5 milyon
ile ikinci konu olurken; kadın ve tecavüz 1 milyon, kadın ve taciz
paylaşımlarının ise 785 bin hacme sahip olduğu görülüyor.
Kadın ve cinayet paylaşımları öne çıkan konulara göre ayrıldığında
ateşli silah içerikli paylaşımlar yüzde 31, kesici alet yüzde 28, darp
yüzde 18 ile ilk sıralarda yer alıyor.
'Kadın' ile ilgili paylaşımlar 1 milyon ile en çok İstanbul’daki sosyal
medya kullanıcıları tarafından yapılıyor. Ankara ve İzmir ise
paylaşımlarda İstanbul’u takip ediyor. Tüm paylaşımlar yüzde 55 erkek,
yüzde 45 kadın kullanıcılar tarafından yapılıyor.
FEMİNİZM OLUMSUZ BİR ALGIYA SAHİP
2019 Ocak ayından 14 Şubat 2020 tarihine kadar “Feminist” kelimesi ile
ilgili yapılan paylaşımların 380 bin adete ulaştığı görülüyor.
“Feminizm” kelimesi ise 85 bin defa paylaşılıyor. İki kelime hakkında
sosyal medya kullanıcılarının olumlu-olumsuz içerik analizi yapıldığında
feminizmin yüzde 89, feministin ise yüzde 88 negatif konuşulma hacmine
sahip olması dikkat çekiyor.
Son yıllarda sosyal medyada sıkça dile getirilen feminist ve feminizm
kelimeleri ile ilgili 2016-2017-2018 yıllarında yapılan tüm içerikler
karşılaştırıldığında, en yüksek paylaşımın 2017 yılında yapıldığını
görülüyor.
Negatif içeriklerde en çok kullanılan kelimeler: şiddet, erkek,
kadınların, mücadele, karşı
Pozitif içeriklerde en çok kullanılan kelimeler: Atatürk, dünya, emekçi,
günümüz, kutluyorum