Motokurye ölümleri 10 kat arttı
Tüm Anadolu Motosikletli Kuryeler Federasyonu’na göre Türkiye’de ilk corona virüs vakasından bu yana 190 motokurye trafik kazalarında hayatını kaybetti. Pandemiden önceki sene ise bu rakam 19’du...
Pandemide motokurye ölümleri 10 kat arttı
Türkiye’de Mart 2020’de görülen ilk corona
virüs vakasının üzerinden bir yıl geçti. Corona virüs nedeniyle online
alışveriş hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline geldi ancak bu
durum motokuryelerin iş yoğunluğunun artmasına neden oldu...
Tüm Anadolu
Motorsikletli Kuryeler Federasyonu’na (TAMKF) göre ilk corona virüs
vakasının görüldüğü Mart 2020’den bu yana motokuryeler yaklaşık 63 bin
kazaya karıştı, bu kazalarda 190 motokurye yaşamını yitirdi.
SEBEP: TECRÜBESİZLİK
Hürriyet gazetesinden İdris Emen'in haberinde görüşlerine yer verilen
TAMKF Başkanı Çağdaş Yavuz, kazaların çoğunun büyükşehirlerde meydana
geldiğini belirtti. Yavuz, “Trafik Daire Başkanlığı’ndan aldığımız
verilere göre ilk corona virüs vakasının görüldüğü Mart 2020’den bu yana
motokuryeler yaklaşık 63 bin kazaya karıştı. Bu kazaların çoğu büyük
şehirlerde meydana geldi. Kazalar sonucunda 190 kurye yaşamını yitirdi.
Pandemiden önceki sene 19 motokurye trafik kazalarında hayatını
kaybetmişti” dedi.
Yavuz, ölümlü kazaların bu denli artmasının nedenlerini ise şu sözlerle
anlattı: “Pandemi ile birlikte motokuryelere olan talep arttı. Artan
talep üzerine tecrübesiz kişiler de bu sektöre girdi. Ayrıca kuryelerin
üzerinde teslimatla ile ilgili hız baskısı ortaya çıktı. Bunların
sonucunda ölümlü kazalar arttı.”
ÇÖZÜM: MESLEKİ EĞİTİM
Yavuz, motokurye kazalarının mesleki eğitim ve çalışma koşullarının
iyileştirilmesiyle azaltılabileceğini savundu: “Mesleki Yeterlilik
Kurumu tarafından motokurye yeterlilik belgesi veriliyor. Motokurye
olmak için bu sertifikanın zorunlu hale getirilmesi gerekiyor. Kuryelere
üstün sürüş eğitimi verilmeli. Ayrıca kask gibi bazı koruyucu
ekipmanların üzerindeki bazı vergilerin kaldırılması gerekiyor. Bunlar
yapılırsa kaza sayısında azalma olacaktır.”
NEFES ALDILAR
Yeni normalleşme ile motokuryelerin çalışma yoğunluğunda biraz da olsa
azalma meydana geldi. Bu durum motokuryelerin rahat bir nefes almasını
sağladı. Kendi firmasında 70’e yakın motokurye çalıştıran Nihat Özdemir
adlı iş adamı, “Firmamda 70’e yakın motokurye hizmet veriyor. Ben kendim
de kuryelik yapıyorum. 1 Mart’tan önce bir kurye günde 60-70 paket
teslim ediyordu. Bu sayı normalleşme ile 20-25’e kadar düştü. Çalışma
süremiz azaldı. Ayrıca kuryeler iki paket teslimi arasında daha uzun
süre mola verebiliyorlar” dedi.