AKP'li Mustafa Varank sosyal medyada alay konusu oldu
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank beyaz eşya satışı üzerinden ekonomideki kötü gidişatı makyajlamaya çalışınca sosyal medyada alay konusu oldu...
Beyaz eşya satışıyla
ekonomik krizi makyajlamaya çalıştı...
Bakan Varank sosyal medyada alay konusu oldu
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, daha önce AKP'li Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın da kullandığı propagandaya başvurararak AKP iktidarı ile öncesini 'beyaz eşya'yla kıyasladı...
BUZDOLABI, ÇAMAŞIR MAKİNESİ, FIRIN, KURUTUCU
Varank Twitter'dan paylaştığı mesajında 2002'de Türkiye nüfusunun 65 milyon 2021'de ise 85 milyon olduğunu belirterek, satılan buzdolabı, Çamaşır makinesi, bulaşık makinesi, fırın ve kurutucu sayısını karşılaştırdı.
Türkiye nüfusu;
— Mustafa Varank (@varank) September 12, 2022
2002: 65 Milyon
2021: 84 Milyon
Satılan Buzdolabı;
2002: 1,08 Milyon
2021: 2,24 Milyon
Çamaşır Makinesi;
2002: 823 Bin
2021: 2,14 Milyon
Bulaşık Makinesi;
2002: 281 Bin
2021: 1,64 Milyon
Fırın;
2002: 339 Bin
2021: 1,07 Milyon
Kurutucu;
2002: 0
2021: 249 Bin
BEYAZ EŞYA SATIŞLARI AKP DÖNEMİNDE ARTTI
Bakan Varank'ın paylaştığı verilere göre Türkiye'nin nüfusu 2002'den 2022'ye 65 milyondan 84 milyona çıktı. Satılan buzdolabı sayısı 1.08 milyondan 2.24 milyona, çamaşır makinesi 823 binden 2.14 milyona, bulaşık makinesi 281 binden 1.64 milyona, fırın sayısı ise 339 binden 1.07 milyona çıktı.
KURUTMA MAKİNESİNİ HESABA KATMADI
Gazete Duvar'ın haberine göre Varank'ın tweetinin dikkat çekici verisi ise çamaşır kurutma makinelerine dairdi: 2002'de 0 olan kurutma makinesi satışı 2021'de 249 bine çıktı.
Bakan Mustafa Varank haklıydı, çünkü kurutma makineleri Türkiye piyasasına 2005'ten sonra girdi. 2005'te Arçelik, 6.6 milyon Euro yatırım ile Çayırova tesislerinde Türkiye'nin ilik yerli çamaşır kurutma makinesini üretti.
Çok sayıda sosyal medya kullanıcısı da Varank'a alım gücünün eridiği bir dönemde yurttaşları alım güçlerinin yükseldiğine inandırmaya çalıştığı için tepki gösterdi.