İnternet dolandırıcılığında kişinin zararından banka sorumlu
Yargıtay, hesap sahibinin kusuru ya da dolandırıcıyla iş birliği ispatlanmadığı hâllerde, internet dolandırıcılığı yoluyla bankadaki parası çekilen kişinin zararından bankanın sorumlu olduğuna hükmetti...
İnternet dolandırıcılığında
kişinin zararından banka sorumlu
Türkiye gazetesinden Yeşim Eraslan’ın
haberine göre, Yargıtay’ın gündemine yansıyan olay Eskişehir’de
yaşandı...
Özel bir bankanın Eskişehir şubesinde hesabı bulunan davacı adına
bankanın Hatay İskenderun Şubesinde hesap açıldı. Davacının bilgisi
dışında Eskişehir’den İskenderun Şubesine para transferi
gerçekleştirildi, oradan da başka bir ildeki şubeden çekildi.
Davacı, kendisinin bilgi ve talimatı dışında yapılan işlemle ilgili
bildirim yapılmadığını, bankanın kusurlu davrandığını, özen
yükümlülüğünü yerine getirmediğini belirtti ve internet bankacılığı
sebebiyle uğradığı zararın faiziyle birlikte kendisine ödenmesini talep
etti.
Banka, havale işlemi sırasında davacının telefon ile aranarak sorulan
tüm sorulara doğru cevap verdiğini, ilk havalenin gerçekleştirildiğini
ikinci ödeme esnasında ise imza teyidi alınamadığı için işlemin
gerçekleştirilmediğini belirterek, bilgi işlem sistemlerinin her yönüyle
güvenli olduğunu, BDDK tarafından düzenli olarak denetlendiklerini,
davanın reddine karar verilmesini talep etti.
Davaya bakan Eskişehir 3.
Asliye Hukuk Mahkemesi, bankanın kusuru olmadığına, davarın reddine
karar verdi. Karara itiraz gelince Yargıtay yerel mahkemenin kararını
bozdu.
Daire, usulsüz işlemle çekilen paraların aslında doğrudan doğruya
bankanın zararı niteliğinde olduğunu, mevduat sahibinin bankaya karşı
alacağının devam ettiğini belirtti.
Daire, etkili bir güvenlik önlemi geliştiremeyen bankaların
müşterilerinin mevduatından sorumlu olduğunu belirtti.