15 gün biriktirip hiç harcamazsa, bir tost alabilir!

 Aile Bakanlığı 2024-2025 yılında ihtiyaç sahibi ailelerin okula gidecek çocuklarına şartlı yardım tarifesini açıkladı. Buna göre sosyal güvencesi olmayan ve ihtiyaç sahibi olan ailelere yapılacak yardım aylık 90 lira olarak belirlendi....

Aile Bakanlığından ihtiyaç sahibi öğrencilere şaka gibi yardım: Günlük 3 lira!

Aile Bakanlığı 2024-25 yılında ihtiyaç sahibi ailelerin okula gidecek çocuklarına şartlı yardım tarifesini açıkladı. 

Buna göre Sosyal güvencesi olmayan ve ihtiyaç sahibi olan ailelere, çocuklarının örgün eğitime devam etmeleri ve okulun açık olduğu aylarda bir ay içerisinde 4 günden fazla devamsızlık yapmamaları şartıyla ayda 100 lira verilecek. Bu kız öğrenciler için belirlenen rakam. Erkek öğrenciler içinse yapılacak yardım sadece 90 lira. Yani günlük üç lira.

15 gün hiç harcamazsa, bir tost alabilir

Gerçeklikten uzak bu yardım miktarı, Milli Eğitim Bakanlığının açıkladığı kantin tarifesine bakınca net olarak ortaya çıkıyor. Buna göre kantinlerde kaşarlı tostun satış fiyatı tam 45 lira. Yani bir öğrenci, hükümetin verdiği yardımı 15 gün hiç harcamadan biriktirebilirse ancak bir tost alabiliyor, diğer 15 gün de hiçbir şey almazsa bir ayın sonunda ikinci tostunu yiyebiliyor.

Aynı yardım yarım kantinde 85 liraya satılan yarım ekmek köfteyi ancak karşılayabiliyor. 110 liralık köfteyi porsiyon olarak yemek isterse, erkek öğrenci üzerine 20, kız öğrenci 10 lira eklemek zorunda.

Aileler yardımı alabilmek için PTT'ye gitmek zorunda

Aile Bakanlığı tarafından yapılan yardım ortaokul ve liseli kız öğrenciler için 150, erkek öğrenciler içinse 130 lira. Üstelik yardım ailelere iki ayda bir veriliyor. Aileler yardımı alabilmek için PTT’ye gitmek zorunda.

➽ Paylaş:
“AKP zihniyetinin erişim yasağı ile engellediği SivriSinekCaz'a ücretsiz Opera VPN ile kolay ve sorunsuz erişebileceğinizi biliyormusunuz?..”
Okurlara..