Ankara'da zirve sırasında zorunlu ücretsiz izin kararları!

Ankara'da 7-8 Temmuz'da yapılacak NATO zirvesi 'önlemleri' yine ilk olarak halkı vuracak. Memurların idari izinli sayılacağı haftada, çok sayıda özel sektör çalışanı zorunlu ücretsiz izne çıkarılıyor...

 NATO yine işçileri vurdu:
Ankara'da zirve sırasında zorunlu ücretsiz izin kararları!

NATO zirvesi kapsamında iktidarın aldığı "korku" önlemleri haftalardır ülke gündeminde büyük tartışma konusuyken, soL'un tüm ayrıntılarıyla haberleştirdiği bu adımların doğrudan vurduğu ilk kesim her zamanki gibi yine işçiler oldu.

İktidar NATO zirvesinin olacağı günleri kapsayacak şekilde 6-12 Temmuz'da birçok devlet kurumundaki kamu emekçisini idari izinli sayacağını duyurmuştu.

Kamuda durum buyken, özel sektörde neler yaşanacağı merak konusuydu.

Geçtiğimiz günlerde soL'da duyurduğumuz üzere, yabancı konuklar rahatsız olmasın diye Ankara'da çivi dahi çakılmayacak ve şantiyeler durdurulacak. Bu durum, çok önemli bir kısmı yevmiye hesabı, parça başı veya gündelik çalışan inşaat işçilerinin en az bir hafta işsiz kalması anlamına geliyor.

Ancak bu saldırı inşaat işçileriyle sınırlı kalmayacak gibi görünüyor.

Kurumsal şirketlerde zorunlu yıllık izin dayatması

Birçok kurumsal firma, NATO zirvesini bahane ederek Ankara operasyonlarına ara verme kararı aldı. 

Şirketler, Ankara şubesi çalışanlarına NATO haftasında tatilde olacaklarını bir e-posta veya mesaj yoluyla tebliğ etti. Yapılan bilgilendirmede, çalışanların bu sürede zorunlu olarak yıllık izne çıkarılacağı ifade edildi. Zaten topu topu bir hafta ya da on gün izin hakkı olan çalışanların böylelikle yıllık izinleri de ellerinden alınmış oldu. 

Kurumsal firmaların Ankara ayağında çalışan emekçiler aldıkları e-postada yer alan, "bu olağanüstü durum sebebiyle operasyonlara ara verilen tarihlerde tüm ekibimizin yıllık izinli sayılmasına karar verilmiştir, sürecin gerektirdiği bu mecburi düzenlemeye göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz" ifadeleriyle, evden çıkamadıkları günlerin yıllık izinden sayılacağını öğrenmiş oldular.

Hizmet sektörü emekçileri ücretsiz izne ayrılacak

Ankara'nın en merkezi yerlerini etkileyen NATO zirvesi süresince birçok sokak ve ana cadde trafiğe kapatılacak. 

Kırmızı alan ilan edilen birçok yer, Ankara'nın en merkezi noktalarını ve aynı zamanda hizmet sektörünün en yaygın olduğu yerleri oluşturuyor. 

Açık hava hapishanesine çevrilecek caddelerde kafe, bar, mağaza ve market çalışanlarının özellikle 6 ve 7 Temmuz günlerinde ücretsiz izne çıkarılacağı ve dükkanların kapatılacağı belirtiliyor. 

Tatil dedikleri ücretsiz izin

Konuyla ilgili soL'a konuşan Kızılay'daki kafe ve bar emekçilerinden Sedat Yıldırım süreci şu sözlerle anlatıyor: 

"Ben Kızılay'da çalışıyorum. Patronlar henüz bir şey demedi ama muhtemelen biz de kapatırız diyorlar. Bizimki bir hafta sürmez, zirvenin olduğu günler kapatılır muhtemelen. Bize de tatil olur bahanesiyle... Tatil dediğim de ücretsiz izin. Yani o günleri masrafa yazacağız."

Yine Ankara'nın üretim merkezlerinden OSTİM, Siteler, Yıldız, Sincan gibi noktalarda ise işçilerin NATO zirvesi sırasında iş yerlerine ulaşıp ulaşamayacakları neler yaşayacakları konusunda belirleyici olacak. Bu bölgede de çok sayıda işçinin benzer bir kararla karşı karşıya kalabileceği ifade ediliyor.

Özkan Öztaş

➽ Paylaş:
“AKP karanlığının erişim yasağı ile engellediği SivriSinekCaz'a ücretsiz Opera VPN ile kolay ve sorunsuz erişebileceğinizi biliyormuydunuz?..”
Okurlara..