Hastanede halkı aşağılayan tıbbi sekreter AKP'li başkanın eşi çıktı!..

 Konya Cihanbeyli Devlet Hastanesi'nde görevli tıbbi sekreter Seher Çivi'nin köylerden gelen hastaların kıyafetlerini aşağılayan sosyal medya paylaşımı büyük tepki topladı. AKP Cihanbeyli İlçe Başkanı'nın eşi olan Çivi hakkında idari soruşturma başlatılırken, olay sağlık etiği tartışmalarını alevlendirdi...

Hastanede halkı aşağılayan tıbbi sekreter AKP'li başkanın eşi çıktı: Soruşturma başlatıldı

Konya'nın Cihanbeyli Devlet Hastanesi'nde görev yapan tıbbi sekreter Seher Çivi, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda hastaları küçümseyen ve aşağılayan ifadeler kullanmasıyla ilçede tepkilere neden oldu.

Çivi, paylaşımında köylerden gelen hastaların giyim tarzıyla dalga geçerken, "Ahırdan çıkıp ayağında bir karış b...kla geleni gördüm ama tuvalet terliği ile gelen de ne bileyim..." gibi ifadeler kullandı. Bu sözler, sağlık emekçilerinin taşıması gereken etik değerlerle bağdaşmadığı gibi, hasta haklarını da açıkça ihlal eden bir yaklaşım olarak değerlendirildi. 

Tepkilerin ardından Konya İl Sağlık Müdürlüğü olayla ilgili idari inceleme ve soruşturma başlattığını duyurdu.

Halkı aşağılayan sekreter AKP'li başkanın eşi çıktı

Halkı aşağılayan paylaşımları yapan Seher Çivi'nin, AKP Cihanbeyli İlçe Başkanı Ferhat Çivi'nin eşi olduğu anlaşıldı. 

Ferhat Çivi yaşanan olayların ardından gelen tepkilerden sonra, sosyal medya hesabından yaptığı açıklama ile eşinin paylaşımını eleştirerek, "Bu çirkin paylaşımı ne bir insan olarak, ne bir Müslüman olarak ne de AK davamızın bir neferi olarak kabul etmem mümkün değildir. Eşim bile olsa arkasında durmayacağım, gereğinin yapılmasının takipçisi olacağım" dedi.

Önce paylaşımı sildi, daha sonra da 'hesabım çalındı' dedi

Paylaşımın hızlıca sosyal medyada gündem olması ve halkı aşağılayan ifadelerin tepki görmesinden sonra Seher Çivi, hızlıca yaptığı paylaşımı kaldırdı. Ardından hesabını kapatarak askıya alan Çivi, sosyal medyada yapılan paylaşımların altına "Hesabım çalınmıştır paylaşım yapılmış hesap bende değil" paylaşımları yaptı. 

'Liyakatin olmadığı yerde kamu hizmeti bilinci aşınır'

Yaşanan gelişmeleri soL'a değerlendiren Genel Sağlık-İş Sendikası Genel Başkanı Derya Uğur liyakatsizliğe ve kamu hizmetlerinde yaşanan sorunlara dikkat çekti. Yaşanan gelişmenin mesleki etiği ayaklar altına aldığını ifade eden Uğur şunları söyledi:

"Konya Cihanbeyli Devlet Hastanesi'nde siyasi partili bir yöneticinin eşi olduğu iddia edilen bir çalışanın, hastaneye başvuran yurttaşları kıyafetleri ve yaşam biçimleri üzerinden aşağılayan sosyal medya paylaşımları, meslek etiğini ayaklar altına almıştır. Siyasi iktidarın yıllardır 'kimsenin yaşam tarzına karışmıyoruz' söylemini tekrar etmesine rağmen bugün gelinen noktada, kamu görevi yapan bir kişinin köylüyü, yoksulu ve yurttaşı kıyafeti üzerinden aşağılayabilmesi; yıllardır inşa edilen ayrıştırıcı, kibirli ve kutuplaştırıcı siyasi iklimin bir yansımasıdır. Liyakatin tasfiye edilip siyasi sadakatin ödüllendirildiği bir düzende, etik değerlerin de kamu hizmeti bilincinin de aşınması kaçınılmazdır. 

Ülkemizin önündeki en büyük engel kamu kurumlarını siyasi kadrolaşmanın merkezi haline getiren iktidarıdır ve siyasi yakınlığın kamu görevinde ayrıcalığa dönüşmesine son verilmelidir. Sağlık kurumlarında görev yapan herkes için etik ilkelere bağlılık tavizsiz biçimde denetlenmeli, ayrımcı ve aşağılayıcı tutum sergileyenler idari yaptırımlarla karşılık bulmalıdır."

➽ Paylaş:
“AKP karanlığının erişim yasağı ile engellediği SivriSinekCaz'a ücretsiz Opera VPN ile kolay ve sorunsuz erişebileceğinizi biliyormuydunuz?..”
Okurlara..