TZOB Genel Başkanı, "Kriz marketlere yansıdı, halk boğazından kısmaya başladı" dedi.
TZOB Genel Başkanı Şemsi Bayraktar yaptığı açıklamada, Şubat'ta perakende seviyesinde bazı ürünlerde fiyat artışı görüldüğünü, pek çok ürünün fiyatının ise azaldığını ifade ederek, "Kriz marketlere yansıdı, halk boğazından kısmaya başladı" dedi.
Marketlerde, ıspanak ve mandalina fiyatlarında bir değişim görülmediğini, kuru soğanda yüzde 8.2, yumurtada yüzde 8.5, armutta yüzde 9, elmada yüzde 10.7 salatalıkta yüzde 11.9, kırmızı mercimekte yüzde 13, pirinçte yüzde 13.3, kuru kayısıda yüzde 14.9, havuçta yüzde 15.1, domateste yüzde 27.2 fiyat düşüşü görüldüğüne dikkat çeken Bayraktar, yeşil fasulyede yüzde 14,4 kuru üzümde yüzde 12,9, patlıcanda yüzde 3,1, yeşil mercimekte yüzde 1,3 ve fındıkta ise yüzde 0,4'lük artış yaşandığını kaydetti.
"Üretici ve marketler arasındaki makas daraldı"
Üretici fiyatlarında patlıcan, armut, kuru fasulye, nohut, kırmızı mercimek, yeşil mercimek, pirinç, kuru kayısı, kuru üzüm, kuru incir, fındık, süt, dana etinde bu dönemde bir artış olmadığını belirten Bayraktar, şöyle devam etti:
"Limonda yüzde 22, sivribiberde yüzde 17,6, salatalıkta yüzde 15,4, yumurtada yüzde 14,3, yeşil fasulyede yüzde 14, ıspanakta yüzde 12,5, havuçta ise yüzde 11,5 fiyat artışı görüldü. Üreticide domateste yüzde 9,8, patateste yüzde 10, mandalinada yüzde 12,5, elmada yüzde 13, kuru soğanda yüzde 26,3 fiyat düşüşü yaşandı. Şubat ayı market fiyatlarında takip edilen toplam 24 üründen 17 üründe fiyat düşüşü görüldü. Bu ay gerçekleşen bir diğer gelişme ise birçok üründe üretici-market fiyat makasındaki daralmadır. Örneğin geçen ay domateste üretici market fiyatları arasındaki fark yüzde 339'dan yüzde 253'e indi. Salatalıkta fark yüzde 357'den yüzde 249'a, havuçta yüzde 210'dan yüzde 118'e geriledi."
Yaşanan ekonomik kriz halkın alım gücünü azalttığını vurgulayan Bayraktar, talepte meydana gelen daralmanın başta üreticiler olmak üzere tüm sektörü olumsuz etkilediğini kaydetti.