"YÖK başkanı ve AKP bizim üzerimizden rant peşinde"



YÖK'ün "Türban Yazısı"nın Ardından

Üniversite Halleri




İstanbul Üniversitesi bahçesinde öğrencileri seyrediyorum. Bahçedeki 70- 80 kadar öğrenciden kimileri birbiriyle konuşuyor, kimi derse yetişme telaşında. Aralarında baş örtülü öğrenciler de var; sayıyorum on kadar bile değiller.

Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Yusuf Ziya Özcan'ın İstanbul Üniversitesi'ne gönderdiği "Öğrencinin hiçbir şartta dersten çıkarılmayacağı" yönündeki yazısının ardından üniversiteye gittiğimde yüzlerce başörtülü öğrenciyle karşılaşacağımı düşünüyordum.

Oysa bahçedeki tablo şaşırtıcı, hiç de düşündüğüm gibi değil. YÖK yazısı bir şey değiştirmedi mi?

"Rant" öfkesi

Banktaki iki başörtülü öğrencinin yanına gidiyorum. Konuşmaya hükümetin, türban konusunda kendi üzerlerinden rant sağlama çabasına duydukları öfkeyle başlıyorlar.

"YÖK Başkanı ve dolaylı olarak da Adalet ve Kalkınma Partisi (AKP) bizim üzerimizden rant sağlama peşinde. Öte yandan başörtülüyüz diye herkes bizi AKP'li sanıyor. En çok buna sinir oluyoruz. Her başı açığın aynı düşünmediği gibi başörtülüler de birbirinden farklı."


*
➽ Paylaş: