Muhasebeci "Yüzyılın yolsuzluğu"nu anlattı

Almanya ve Türkiye'deki Deniz Feneri davalarının sanığı Deniz Feneri e.V'nin eski muhasebecisi Firdevsi Ermiş'in Ankara'daki soruşturmada verdiği gizli ifadenin ayrıntıları ortaya çıktı. Ermiş, ifadesinde sahte yardım evrakı düzenlendiğini ve buradan gelen paraların Kanal 7 Yönetim Kurulu Başkanı Zekeriya Karaman ve ekibinin şirketlerine aktarıldığını anlattı.

 Deniz Feneri'nin muhasebecisi yüzyılın yolsuzluğunu anlattı

 Deniz Feneri Derneği’nin eski Muhasebecisi Firdevsi Ermiş verdiği ifade de, paraların hangi yönetmelerle kimlere aktarıldığını ayrıntıları ile anlattı.

Almanya’daki davada mahkûm olan ve bir süre hapis yatan Ermiş, cezaevinden çıktıktan sonra Türkiye’de yürütülen soruşturmada “şüpheli” sıfatıyla ifade vermişti.


Firdevsi Ermiş, üç savcıya, Deniz Feneri vurgunuyla ilgili çarpıcı itiraflar yaptı. Almanya ve Türkiye'deki Deniz Feneri davalarının sanığı Ermiş, dernek parasının Kanal 7 Yönetim Kurulu Başkanı Zekeriya Karaman ve ekibinin şirketlerine aktarıldığını söyledi.

“Toplanan yardım paraları Türkiye’ye geldikten sonra bunların yardımda kullanıldığını göstermek üzere alındı belgeleri Türkiye’den Almanya’ya gelirdi. Sonradan tutuklandığımda yardım belgelerinin miktarının yüksekliği yanında, yardım alan kişi imzalarının aynılığı yardım alınma tarihlerinin olmadığını fark ettim. Türkiye’ye gönderilen paraların tamamının yardım amacıyla kullanılmadığını, hatta sermaye artışlarındaki kısmın kapatılmasından da öteye giderek Türkiye’deki kişiler tarafından şahsi olarak kullanıldığı düşüncesine ulaştım.”

20 sanıklı Deniz Feneri davasının İstanbul 6. Ağır Ceza Mahkemesi'ndeki ilk duruşması yarın başlanacak.

Ulusal

➽ Paylaş: