İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nden ‘Taşyapı’ya ‘KATMERLİ KIYAK!’

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, yeni hükümetin kurulması arifesinde, 17 Aralık Soruşturması’na konu olan Taşyapı’nın Etiler’in göbeğinde yapmak istediği otelin imar planı değişikliğini “re’sen” onayladı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) daha önce, Taşyapı’nın istediği plan değişikliğini 6 kez reddetmişti...
 

Taşyapı sonunda istediğini aldı: 
Etiler’in göbeğine otel yapacak 

Taşyapı, yaklaşık 10 yıldır istediği imar planı değişikliğini Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’ndan aldı...


İBB’den istediğini alamayan Taşyapı, imar değişikliği için Bakanlığa başvurmuştu. Ancak, Taşyapı’nın sahibi Emrullah Turanlı’nın, istediği değişikliğin yapılması için bir takım kişilerle yaptığı telefon görüşmeleri dinlemeye takılmış, daha sonra da bu dinlemeler 17 Aralık soruşturmasına konu olmuştu. 

Dönemin Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar, bakanlıktan istifa etmesine neden olan soruşturma için şunları söylemişti: “Rüşvet ve yolsuzluk ifadelerinin bulunduğu bir operasyon sebebiyle istifa ediniz ve beni rahatlatacak deklarasyon yayınlayınız’ şeklinde tarafıma baskı yapılmasını kabul etmiyorum çünkü soruşturma dosyasında var olan ve yasalara uygun olarak onaylanan imar planlarının büyük bir bölümü Başbakan’ın talimatıyla yapıldı. Bu minval üzerine bakanlıktan ve milletvekilliğinden istifa ediyorum. Ancak bu milleti rahatlatmak için Başbakan’ın istifa etmesi gerektiğini inandığımı ifade ediyorum, yüce milletimize saygılar sunuyorum. Bugün bize bir istifa metni, bir tane de deklarasyon metni gönderildi. Ben tabii ki partimi rahatlatmak istiyorum ama böyle bir durumda bunun yanlış olduğunu ifade ediyorum ve hayırlı olsun diyorum.”


Soruşturma dosyasına giren Taşyapı’nın Etiler otel projesi, aradan geçen zaman içinde Bakanlık’ta bekliyordu. 

Plan değişikliğini “re’sen” onaylayan Bakanlık, dosyayı 17 Kasım 2015 tarihinde İstanbul’a gönderdi. İstanbul Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü, Bakanlığın onayladığı planları, itirazların alınması için bir aylığına askıya çıkardı. Askı süresi 17 Aralık 2015 tarihinde dolacak. 

Taşyapı’ya katmerli kıyak 

Bakanlığın doğrudan onayladığı plana göre Taşyapı’ya oldukça yüksek imar olanakları sağlandı. 

Sağlık tesisi alanında kalan 3 bin 250 metrekarelik arazi, plan değişikliği ile otel alanına alındı. 

Bitişik parsellerde inşaat yüksekliği 3 kat olmasına karşın, Taşyapı’nın arsasına 4 bodrum kat, bir giriş kat ve 7 normal kat inşaat yapma hakkı verildi. Bodrum katlarda otopark dışında turizm yönetmeliğinde belirtilen fonksiyonlar yer alabilecek. 

Ayrıca 1. bodrum ve zemin kat yüksekliğinin 5 metre 50 santim yapılabilmesine izin verilmesi ayrı bir avantaj da sağlıyor.
➽ Paylaş: