Tasarruf Eğilimleri Araştırması'nda...
Tasarruf yapanların oranı 'geleceğe yatırım', 'çocuklar', 'beklenmedik durumlara karşı güvence' gibi sebeplerle yüzde 20'yi aştı. Araştırmaya göre tasarrufa en fazla yönelen kesim 25-34 yaş grubu oldu...
'Tasarrufa en fazla yönelen kesim 25-34 yaş grubu'
ING Türkiye tarafından gerçekleştirilen
Türkiye'nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması'nın '2020 Yılı Üçüncü Çeyrek
Sonuçları' açıklandı...
Cumhuriyet gazetesinin haberine göre, 2020’nin ikinci çeyreğinde yüzde
14.3 olan tasarruf sahipliği oranı, üçüncü çeyrekte yüzde 20.2’ye
ulaştı.
Tasarruf sahiplerinin tercih ettiği tasarruf araçlarında ilk sırayı,
yaklaşık yüzde 25 ile yastıkaltı altın ve nakit aldı.
Kur ve enflasyonda artış beklentilerinden hareketle tasarruflarını
koruma güdüsüyle hareket eden hanehalkı, sistem içi altın varlıklarını
üçüncü çeyrekte artırmış oldu.
Yılın üçüncü çeyreğinde tasarrufa en fazla yönelen kesim, bir önceki
çeyreğe göre 6 puan artışla yüzde 30 seviyesine ulaşan 25-34 yaş grubu
oldu.
Çocuksuz bireylerde tasarruf etme durumu ikinci çeyreğe göre 4
puanlık artışla yüzde 24’e, çocuklu bireylerde ise 7 puanlık artışla
yüzde 18’e çıktı.
Tüm yaş grupları incelendiğinde tasarruf yapma gerekçeleri, 'geleceğe
yatırım', 'çocuklarım için', 'beklenmedik durumlara karşı güvence'
olarak sıralandı.
Tasarrufa yönelen genç ve çocuksuz bireylerin tasarrufa yönelmesindeki
temel etken, pandemiye bağlı sağlık riskleri ile ekonomik gelişmelere
duyarlılığın neden olduğu ihtiyati yaklaşım ile ilişkilendirildi.
Tasarruf sahibi olanlar içerisinde düzenli tasarruf yapanların oranı,
ikinci çeyreğe göre 8 puanlık artışla yüzde 63 oldu.
Araştırma yalnızca tasarruf yapanların değil, tasarruf yapmayı düşünen
kişilerin sayısının arttığını da ortaya koydu. Buna göre, yakın
gelecekte tasarruf yapmayı planlayanların oranı yüzde 37.5’e yükseldi.
Bu kişilerden yüzde 16’sı tasarruf planını önümüzdeki üç ayda hayata
geçirmeyi planladığını belirtti.
Hanehalkı finansal varlıklarının dağılımına göre; ilk çeyrekte yüzde
74’e geriledikten sonra ikinci çeyrekte hızla toparlanarak yeniden eski
seviyelerine yaklaşık yüzde 82 ile erişen sistem içi finansal ürünlerin
payı, üçüncü çeyrekte bir kez daha azaldı ve yüzde 76 oldu.
Bu durum, salgın koşullarında güven endişesinin belirgin olduğunu,
belirsizlik algılarının sistem içi ve dışı finansal ürün tercihlerini
şekillendirdiğini ortaya koydu.
ING Türkiye Bireysel Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Ozan Kırmızı,
"Pandemi nedeniyle dünya zor bir dönemden geçiyor ve bu durum sağlığın
yanı sıra ekonomik belirsizlikleri de beraberinde getiriyor. Tasarruf
sahipliği oranının artması ve daha fazla bireyin tasarruf yapmayı
düşünmesi de bunun önemli bir göstergesi" dedi.