“Devlet okulları içinde özel okul kurulmuş”

Yeni eğitim yılı, temizlik krizinin gölgesinde başlarken, bazı devlet okulları öğleden sonra özel okula dönüşüyor. Veliler, temizlik eksikliğini gidermek için kendi çözümlerini bulmak zorunda kalıyor... 

İsmail Saymaz:
“Devlet okulları içinde özel okul kurulmuş” 

Halk TV yazarı İsmail Saymaz, yeni eğitim öğretim yılının başlamasıyla birlikte bazı devlet okullarının öğleden sonra özel okula dönüştüğünü belirtti. 

Eğitim senesinin, temizlik krizinin gölgesinde başladığını ifade eden Saymaz, Milli Eğitim Bakanlığı'nın personel eksikliği nedeniyle velilerin kendi çözümlerini üretmek zorunda kaldığını vurguladı. Özellikle İstanbul gibi büyük şehirlerde, okul müdürlerinin öğretmenler ve dış eğitmenlerle iş birliği yaparak "Çocuk Kulübü" adı altında özel dersler düzenlediği bilgisi de dikkat çekti.

Saymaz, Türkiye genelinde 20 milyon öğrencinin ders başı yaptığını, ancak okulların açılmasıyla birlikte ciddi bir temizlik kriziyle karşılaşıldığını açıkladı. Millî Eğitim Bakanlığı'nın temizlik işçisi ihtiyacını karşılamak amacıyla İş-Kur'un işsizler için başlattığı ‘İşgücü Uyum Programı’na başvurduğunu, fakat günlük 560 TL, aylık 7 bin TL maaşla çalışacak personel bulmanın zor olduğunu aktardı.

Bu durum karşısında velilerin ya okulları kendileri temizlemek zorunda kaldığını ya da aralarında para toplayarak temizlik görevlisi tuttuğunu söyleyen Saymaz, CHP'li belediyelerin okulları temizlemeye hazır oldukları yönündeki açıklamalarına rağmen Ankara’da belediye temizlik ekiplerine müdahale edildiğini ve "belediyelerden temizlik talebi olmaması" talimatı verildiğini belirtti.

Yoksul mahallelerde temizlik işçisi bulunmaması nedeniyle okullarda kötü kokuların ve çöplerin biriktiğine dikkat çeken Saymaz, bazı devlet okullarının öğleden sonra özel okul gibi hizmet vermeye başladığını dile getirdi. Millî Eğitim Bakanlığı’nın okullara son derslerden sonra her gün ek iki saatlik eğitim hizmeti sunduğunu ve bu hizmetin 'Çocuk Kulübü' adıyla verildiğini belirtti. Çocuk kulüplerinde sunulan aktiviteler arasında geleneksel oyunlar, halk oyunları, sanat, spor, değerler eğitimi ve yabancı dil gibi dersler yer alıyor. Ancak saat ücretleri, ders saatinin dörtte biri ile altıda biri arasında değişiklik gösteriyor. 

Saymaz, saat 14.45'ten sonra özel okula dönüşen bazı okullarda kaymakamlık onayı olmaksızın dışarıdan eğitmenler getirildiğini de ekleyerek, Maltepe'deki bir ilkokulda çeşitli dersler için velilerin senelik 51 bin TL ödeme yapmak zorunda kaldığını ve bu ücretin iki taksit halinde ödendiğini aktardı. Bu durum, eğitim sisteminin içinde bulunduğu sıkıntıları ve velilerin yaşadığı zorlukları gözler önüne seriyor.

➽ Paylaş:
“AKP zihniyetinin erişim yasağı ile engellediği SivriSinekCaz'a ücretsiz Opera VPN ile kolay ve sorunsuz erişebileceğinizi biliyormusunuz?..”
Okurlara..