VakıfBank’ın Traktör Hacizleri ve Lüks Harcamaları Meclis Gündeminde
Lüks Harcamaları Meclis Gündeminde
Tahtasız, ayrıca 2025 yılında kamu kurumu yöneticilerine tahsis edilen 37 aracın kimlere verildiğini sordu. Bu soru da banka yönetimi tarafından yanıtsız bırakıldı.
SAYIŞTAY UYARMIŞTI
Sayıştay, VakıfBank’ın 2022 yılında 41 aracı bazı kamu kurumlarındaki yöneticilere tahsis etmesini mevzuata aykırı bulmuştu. 2025’te bu sayı 37’ye düşse de, bankanın kime tahsis ettiği sorusunu cevaplamaması kamuoyunda şeffaflık tartışması yarattı.
REKLAM PARASI UÇTU, MUHALİF MEDYAYA YOK
VakıfBank’ın yıllar içindeki reklam, ilan ve tanıtım harcamaları da dikkat çekici seviyelere ulaştı. 2021’de 259 milyon TL olan reklam bütçesi, 2022’de 478 milyon TL’ye, 2023’te ise 769 milyon TL’ye çıktı.
CHP’li Tahtasız, "Bu harcamalar Halk TV, SÖZCÜ TV, Tele 1, KRT, SÖZCÜ, Cumhuriyet, BirGün, Yeniçağ gibi medya kuruluşlarına neden yönlendirilmedi?" diye sordu. Ancak bu soruya da "Ticari sır" yanıtı geldi.
TİCARİ SIR PERDESİ
VakıfBank, 5411 sayılı Bankacılık Kanunu’nun 73 ve 159. maddelerini gerekçe göstererek birçok soruya yanıt vermekten kaçındı. Ancak muhalefet temsilcileri bu tutumu "kamusal hesap verebilirlik ilkesine aykırı" buluyor.
Tahtasız konuyla ilgili şu değerlendirmeyi yaptı:
"Bankanın
reklamlarında ve araç tahsislerinde adaletli davranıp davranmadığını
bile bilemiyoruz. Ticari sır kisvesi altında kamu kaynaklarının nasıl
kullanıldığı karanlıkta kalıyor."