Çorlu tren katliamı davasında Mahkeme davadan çekildi
TCDD personelleri Turgut Kurt, Özkan Polat, Celaleddin Çabuk ile Çetin Yıldırım'ın 'taksirli ölüme ve yaralanmaya neden olmak'tan 2'şer yıldan 15'er yıla kadar hapis istemiyle yargılanmalarına Çorlu 1'inci Ağır Ceza Mahkemesi'nde olaylı başladı...
Mahkeme davadan çekildi...
Çorlu tren katliamı davasında ailelere polis engeli
Dava öncesi kamuoyunun dikkatine çekmek
için yürüyen aileler adliyenin ana girişinden alınmak istemedi. Aileler
ise bu karara sert tepki gösterdi...
Duruşma salonu girişinde oturumu
izlemek isteyenlerin kimlik kaydı yapılmak istendi. Avukatlar ise buna
itiraz etti. Duruşma salonunda hakimlerin gelmemesi üzerine alkışlı
protesto gerçekleştirildi ve mahkeme kapılarını kapatıldı.
Dışarıda
kalan aileler duruma sert tepki gösterdi, avukatlar ve aileler kapıları
zorlamaya başladı. Yaşananların ardından mahkeme kapıyı açmak zorunda
kaldı. Salonuna alınmayan aileleri polis arasında arbede yaşandı ve
polis joplarla müdahalede bulundu. .
Uzun süren protestolardan sonra
aileler mahkeme salonuna alındı.
Kazada kızını kaybeden bir anne salonda kendine gülen birisinin olduğunu
belirterek sinir krizi geçirdi. Avukat Can Atalay mahkeme heyetine,
“Biz duruşma salonun önünde avukatlar olarak saldırıya uğradık.
Öldürülen insanların yakınları saldırıya uğradı. Duruşma salonda hâlâ
silahıyla görev yapan polis memurları var” sözleriyle seslendi.
Yaşananlardan sonra mahkeme heyeti davadan çekildiğini açıkladı ve
duruşma salonunu terk etti.
NE OLMUŞTU?
Edirne'nin Uzunköprü ilçesi ile İstanbul Halkalı seferinin yapıldığı,
362 yolcu ve 6 personelin bulunduğu yolcu treni, 8 Temmuz 2018'de
Tekirdağ'ın Çorlu ilçesine bağlı Sarılar Mahallesi yakınlarında raydan
çıkarak, devrildi.
Kazada 7'si çocuk 25 kişi yaşamını yitirdi, 328 kişi
de yaralandı. Türkiye'yi yasa boğan kazanın ardından Çorlu Cumhuriyet
Başsavcılığı'nca geniş kapsamlı soruşturma başlatıldı. Oluşturulan
bilirkişi raporunda kazanın, 1900'lü yıllarda yapıldığı değerlendirilen
kagir (taş ya da tuğladan) menfez ile rayların arasının sağanak
nedeniyle boşalması sonucu meydana geldiği belirtildi.
Kazadan 10 gün
önce uyarılmasına rağmen gerekli bakım ve kontrolleri yapmadığı
gerekçesiyle bakım müdürü, yol bakım onarım şefi, hat bakım onarım
memuru ile köprüler şefi olarak çalışan 4 görevli 'asli kusurlu'
bulundu. Bilirkişi heyeti, rapora, tren makinistinin seri fren yaparak,
uzun sürüklenme mesafesinin önüne geçtiği, meydana gelebilecek
kayıpların artmasına engel olduğu ve kazanın şiddetini azalttığı
kanaatine varıldığını yazdı.